Oboreni turski avion izgovor za rat protiv Sirije

Ankara može da krene sama, a da se onda pozove i na član 5. ugovora o kolektivnoj bezbednosti NATO

Može li obaranje turskog borbenog aviona F-4 u sirijskom vazdušnom prostoru poslužiti kao uvod u vojnu intervenciju nekih zapadnih država protiv Sirije? Da, to je jedna od mogućih opcija, pošto odluku o tome, zbog ruskog i kineskog veta, ne može da donese Savet bezbednosti UN, piše vojnopolitički komentator Politike Miroslav Lazanski.

- Ovako, Ankara može da u početku krene sama, da vojno interveniše protiv Damaska zbog obaranja aviona, a da se onda odmah pozove i na član 5. ugovara o kolektivnoj bezbednosti NATO-a, koji obavezuje zemlje članice saveza na vojnu solidarnost. „Koalicija voljnih“ odmah bi se okupila: SAD, Velika Britanija, Francuska - objašnjava Lazanski.

- Šta se, zapravo, dogodilo u petak u vodama i vazdušnom prostoru Mediterana ispred sirijske luke Latakija? Dva turska borbena aviona F-4 E „fantom“ poletela su iz vazduhoplovne baze Erhac u provinciji Malatija i krenuli u patroliranje duž teritorijalnih voda i vazdušnog prostora Sirije. Turski vojni izvori tvrde da je s jednim avionom izgubljen svaki kontakt posle 90 minuta leta, dok sirijski vojni zvaničnici kažu „da su dva nepoznata leteća objekta uletela u petak u sirijski vazdušni prostor jugozapadno od provincije Hataj tačno u 11.45 sati, da su objekti leteli velikom brzinom na ekstremno maloj visini sve do 11.58 časova, kada je jedan objekat srušen vatrom protivvazdušne odbrane Sirije“. I Ankara i Damask slažu se da su turski borbeni avioni ušli u sirijski vazdušni prostor, samo se oko vremena tog ulaska ne slažu.