Vozili smo novi leksus GS: Uzbuna u Bavarskoj!

„Leksus“ je novi GS dovezao u rodni kraj BMW, „Audija“ i „Mercedesa“. Poruka je sasvim jasna - rukavica je bačena

Sofisticiran!
Podsetimo se priče o „leksusu“! Rođen je 1989. godine kao premijum brend „Tojote“. Ime je dobio po Aleksis iz Dinastije, s „nepostojanim A“. Ubrzo su za njihove volane seli Sopranovi i sve ostalo je legenda!

U novi „leksus GS450 h“ seli smo na minhenskom aerodromu. Nekoliko krivina, i evo nas na nemačkom auto-banu. Ovi čuveni auto-putevi u slobodnom prevodu znače „nagazi do poda“! Poštujemo, a ubrzo naš „leksus“ juri 230 km/h, naravno, po zakonu. Čudno je to što s kolegom u kabini razgovaramo bez podizanja glasa. Zvučna izolacija je vrhunska, a isto važi i za aerodinamiku.

I GS, naravno, ima hibridni pogon, sve zajedno 345 konjskih snaga, koje stižu na zadnje točkove! Prenos je odličan i nema nijednog nepredviđenog trzaja pri punom gasu. Vozimo ka Kicbilu, a posle sat vremena sa navigacije čujemo obaveštenje: „Prešli ste granicu“. Ušli smo u Austriju, pa je vreme da se podigne noga s gasa.

Ovde, kao i u drugim zemljama Evrope, važi ograničenje od 130 km/h. To bi moglo da znači da su Austrijanci, Italijani, Francuzi, Englezi, Holanđani i ostali pametniji od Nemaca? Malo morgen... Nemačka je i dalje bastion brzine, a zasad joj samo prete (mali) „zeleni“.

Izuvijani putevi pod Alpima dobri su za ispitivanje stabilnosti. Nije baš vreme za preterivanje sa autom koji do stotke stiže za 5,9 sekundi, ali jasno je da ga je gotovo nemoguće izbaciti sa putanje zadate volanom.

Enterijer jasno poručuje da je „leksus GS“ mešavina vrhunske tehnologije i stila. Ovde nema monotonije, dok multimedijalni sistem sa ogromnim ekranom ima sjajno osvetljenje s mogućom promenom boja i jednostavnim upravljanjem na džojstik!

Teško se može naći mana GS, ali zafalio nam je subjektivan osećaj masivnosti za volanom za auto težak 1,8 tona! Sve zajedno novi GS je spreman za bitku s nemačkim „trojstvom“.

Kamera za noćnu vožnju

Za pouzdaniju vožnju noću „leksus“ prikazuje infracrvenu sliku sa kamere, dok monitor mrtve tačke koristi radar ugrađen u zadnji branik. Prvi put viđen na LS luksuznoj limuzini, „pri-sejf“ se pre mogućeg sudara oglašava upozorenjem, a u slučaju nesreće zateže pojaseve, zatvara prozore...

BI-LED farovi

Novi GS 450h ima standardne bi-ksenon farove velikog intenziteta. Prvi put jedan „leksus“ imaće bi-LED farove kao opciju

GS 450H

Ukupna snaga: 343 KS
Benzinski motor: 3.456 cm3 V6
Snaga: 290 KS pri 6.000 o
Elektromotor: AC sinhroni
Snaga: 200 KS
Menjač: Kontinualni E-CVT
0-100 km/h: 5.9 s
80-120 km/h: 4 s
Maks. brzina: 250 km/h
Masa: 1.900 KS
Rezervoar: 66 l
Prtljažnik: 482 l
Potrošnja: 5,9 l

Cena: od 55.000 evra