BALKANSKA CARICA Sara Vujošević zadivila Ruse novim koncertom

Privatna Arhiva

U veličanstvenom „Centralnom muzeju muzičke kulture“, u srcu Moskve, održan je ciklus koncerata pod nazivom „Vraćanje proroka; Muzika kao sudbina“.

Na taj način obeležen je jubilej rada jednog od najznačajnijih ruskih kompozitora današnjice Nine Grjaznove.

Privatna Arhiva 
foto: Privatna Arhiva


Stručni muzički kritičari ovu kompozitorku u svojim člancima često nazivaju
„Šostakovičem modernog doba“. A jedan od najzastupljenijih učesnika na pomenutim programima bila je i balkanska primadona, Crnogorka Sara Vujošević.

Privatna Arhiva 
foto: Privatna Arhiva


Operska umetnica raskošnog glasa pevala je sopranske arije iz moderne opere „Возвращение пророков“; cikluse romansi, koji neodoljivo podsećaju na zvuk Mendelsona u modernom ruhu, a na momente je bio osetan i uticaj ruskog tradicionalnog folklora. Za završnicu projekata, Sara je otpevala opširnu kompoziciju uz pratnju klavira i ruskih gusala.

Privatna Arhiva 
foto: Privatna Arhiva


Inspirisana predivnim tekstovima o crnogorskoj muzičkoj tradiciji, s kojima Sara kao autor nastupa na naučnim konferencijama širom velike Rusije, kompozitorka Nina je delo pod nazivom „Strast“ (za glas, klavir i gusle) specijalno napisala i posvetila crnogorskoj Divi. Inače, tema Sarine doktorske disertacije je upravo tradicionalna muzička kultura Crne Gore.

Privatna Arhiva 
foto: Privatna Arhiva


Posebno dirljiva je bila najava Crnogorske umetnice, kada je muzikolog koji je vodio program, pozivajući Saru da izađe na scenu, pročitao deo članka iz ruskog časopisa „Музыка“, gde je Sara okarakterisana kao predani promoter crnogorske muzike u Rusiji. Pozvana od publike na bis, Sara je naravno otpevala ariju Danice „O, Moračo, večni dome“, iz prve crnogorske nacionalne opere „Balkanska carica“.

Privatna Arhiva 
foto: Privatna Arhiva


Reporter Kurira na licu mesta je zabeležio predivne kadrove sa Sarom na probi, na samim nastupima, kao i da iskoristi priliku da porazgovara sa njom posle otpevanih izuzetno modernih dela čuvene ruske kompozitorke. Obzirom da se pretežno na Sarinom repertoaru nalaze klasične operske arije i romanse, na pitanje kako se snašla u učenju ekstremno atonalnih dela, Sara nije krila oduševljenje izazovom izvodjenja tako zahtevnog programa:

Privatna Arhiva 
foto: Privatna Arhiva

„Zadovoljna sam. Sve je teklo i više nego spontano, počevši od samog poznanstva sa profesionalnom Ninom, koja je otprilike pre godinu dana bila na jednom od mojih koncerata. Ležerno mi je potom prišla, čestitala na tadašnjem uspešnom nastupu i predložila saradnju. Kada mi je potom objašnjeno ko je bila dotična gospođa, bila sam oduševljena i sa elanom sam radila na ovim projektima. Istina, nekada mi se činilo da je nemoguće izneti sve na ukazan način, ali valjda je moj neumoljivi duh nadjačao sve propratne poteškoće u samom procesu pred realizaciju istih“, s
osmehom je zaključila šarmantna Sara.

(Kurir.rs)