Međunarodni voz na liniji Beč-Varšava s vagonima za Prag i Budimpeštu koji poslovni ljudi iz Katovica koriste kao najzgodniju jutarnju poslovnu vezu da stignu na sastanke u Varšavu, od 10. decembra menja trasu i zaobilazi veliki centar Katovice da bi mu prva stanica bila mestašce u kojem živi poljska premijerka Beata Šidlo.
Poljaci su za izmene, koje bez prvog jutarnjeg poslovnog voza ostavljaju ključni industrijski centar Šlezije s preko 300.000 stanovnika, kako bi međunarodni voz "Šopemn" pokupio putnike iz mestašca premijerke od 12.000 stanovnika, saznali iz čeških redova vožnje, javila je danas poljska televizija TVN24.
"Potencijal putnika iz opština Ošvjenćim uključujući tu i Bžešče je oko 20.000 putnika", saopštila je portparolka Poljskih železnica Intersiti Agnješka Serbernjska, ali odbila je da odgovori koliki je potencijal Katovica, pošto je to poslovna tajna.
Po proračunima te poljske televizije, u tom slučaju vozom "Šopen" bi morali da se voze bukvalno svi stanovnici premijerkinog mesta Bžešče, ujključujući penzionere i novorođenčad, a sve opštine u oblasti Ošvjenćima imaju svega 21.000 stanovnika.
Bžešču je ovo prva direktna železnička veza bez presedanja s Varšavom, ali već od februara može da se pohvali nečim što nemaju ni neki veliki gradovi, pošto su Poljske železnice promenile red vožnje tako da tu staju čak dva međunarodna voza - iz Krakova za Prag i za Budimpeštu.
Železnice su počele da zaustavljaju vozove u mestu gde živi premijerka Šidlo, pošto je posle manjeg saobraćajnog udesa u Ošvjenćimu u kojem se ugruvala, rekla da bi se rado vozila vozom iz Varšave u Bžešče kao svi obični Poljaci, ali ne može jer direktni vozovi iz Varšave tu ne staju.
Lokalni portali objavili su nedavno radosnu vest da promet raste otkako su počeli da tu staju međunarodni vozivi iz Krakova, pošto je u voz iz Krakova jedne sedmice u Bžešču ušlo čitavih šest putnika, a izašlo je četvoro.
Kurir.rs/ Beta
Foto: Profimedia