Za one koji su zamišljali autoslalom kao takmičenje na kome se grupa okupljenih entuzijasta vrti oko čunjeva na kamionskom parkingu ili u krugu neke fabrike, evo par dodatnih informacija kako bi stekli uvid o čemu se zapravo ovde radi.
Staza na Bukulji kod Aranđelovca je klasična brdska staza, sa dosta krivina, od blagih do onih od 180 stepeni, na kojoj su pojedine krivine i pravci dodatno ispresecani čunjevima, kapijama i šikanama. Obratite pažnju da vas gore pobrojane prepreke ne dovedu u zabludu oko brzine – na pojedinim mestima dostižu se brzine od 130 do 140 km/h, dok se pojedine krivine prolaze brzinama od preko 100 km/h.
Ne bi bilo fer započeti ovaj tekst, a ne spomenuti osobu zahvaljujući kojoj je Autoslalom u Srbiji od potpuno nepoznate discipline na putu da postane ne samo jedna ozbilljna grana autosporta koja može da okupi i ukrsti na jednom mestu ozbiljne profi, ali i ulične trkače, već jedna od najatraktivinijih disciplina autosporta kod nas. Ta osoba se zove Saša Glišić i zahvaljujući njegovom entuzijazmu, idejama i neiscrpnoj energiji, ove godine u Srbiji vozimo šampionat koji je sa tehničkog aspekta vožnje na nivou zahteva jedne klasične brdske trke, ako ne i više.
Zato i ne treba da čudi što je sve nas prošle nedelje obradovala Glišina objava da će se osim trke u Avgustu, Bukulja ponoviti i 07.Oktobra, ali da je već potvrđena i trka na Tari, 21.Oktobra za koju ne sumnjamo da će biti podjednako uzbudljiva.
Elem, da se vratimo još malo na pravilnik. Zašto sam napisao da je ovo jedina trka koja ukršta profi i ulične trkače?
Zato što po pravilniku ova disciplina ima tri grupe, a svi rezultati se boduju za generalni plasman. Svi vozači su podeljeni na tri grupe: serijski automobili bez ikakvih modifikacija, serijski automobili sa modifikacijama ili bolje rečeno tuning automobili i treća grupa, trkački automobili. Svaka grupa je dalje podeljena u klase na bazi radne zapremine motora. Suština je da se istovremeno nadmećete protiv vaših kolega u istoj klasi, zatim istoj grupi, ali i u generalnom.
Druga trka na Bukulji okupila je sve same favorite ovogodišnjeg prvenstva: Jakovljević Slobodana, pobednika u generalnom plasmanu prošle trke u neverovatno brzom Saxu koji je na prošloj trci pravio vremena u rangu warp brzine iz Star Trek serijala, Dejana Pejića popularni Peju, u Clio 2.0 16v koji u krivine uleće tako da se publika uvek razbeži uz povike „spasavaj se ko može“, neverovatno talentovanog momka po imenu Milan Janjić koji u potpuno serijskom Pežou 206 Rally pravi vremena koja prkose svim zdravorazumskim shvatanjima brzine jednog serijskog auta, Ivana Sadovskog, takođe u Clio 2.0 16V, neverovatno smirenog i neprimetnog momka poput studenta ETF-a koji je u stanju da profesorski pravilno izveze stazu i zakuca vas vremenom od kojeg vam se zavrti u glavi, već pomenutog Sašu Glišića u svom Citroen C2 VTS koji stazu poznaje bolje od svog džepa. Andrija Živanović sa Pežo 106 Rally, Bojan Jovanović zvani Zeka sa Yugom, Srđan Petrov zvani Điđi sa Astrom 2.0 su samo neka od imena iz sveta autosporta koji su svojim dolaskom pojačali svu moguću neizvesnost na samoj trci.
Clash of the Clans se očekivao u borbi za prvo mesto u generalnom plasmanu koji smo svi očekivali ovog vikenda na Bukulji. Međutim, ono što niko nije očekivao do par dana pred trku je potop koji se desio jer smo sve svi uzdali u prognozu sa Weather2Umbrella da će vikend biti lep i sunčan.
Kiša i vlažna staza primorala je organizatora da donese odluku da se staza dodatno uspori na jednom segmentu iz bezbednosnih razloga, tj da se ne bi smo kolektivno polupali pred šikanu, a posle pravca na kome se dostižu brzine od preko 120km/h.
Kišni ambijent nikom nije pogodovao od 25 prijavljenih takmičara jer su mahom svi vozili automobile sa prednjim pogonom, osim Subaru Impreze 4x4 koji je sticajem srećnih okolnosti moj.
Kolika je prednost pogona 4x4 u ovakvim uslovima, kako na samom startu koji je na uzbrdici toliko i u krivinama govori podatak da sam sa Subaruom uspeo da napravim najbolje vreme na sve tri trke iznenadivše ne samo ostale već i samoga sebe ne mogavši da se opasuljim šta mi se desilo sve do povratka kući u Beograd. Da šok i za mene i za ostale bude još veći govori podatak da sam u kišnim uslovima na usporenoj stazi napravio za sekundu i po bolje vreme nego na suvoj i bržoj stazi dva meseca ranije. Na svu sreću za ovu razliku u vremenima postoji objašnjenje u novim gumama: Michelin Pilot Sport 4 koje su u kombinaciji sa 4x4 zaista bile dobitna kombinacija.
Elem, zahvaljajući kiši i pomalo sreći rezultat u generalnom plasmanu
Autoslalom Trke Aranđelovac II izgleda ovako
1.Zoran Glavaški, Subaru Impreza WRX, klub ASK Centar Boban
2.Ivan Sadovski, Reno Clio 2.0 16v, klub ASK XM Racing Team
3.Slobodan Jakovljević, Citroen Saxo, klub ASK Užice Rally Team
4.Milanu Janjiću, Pežo 206 Rally, klub ASK RID Sport
5.Dejan Pejić Peja, Reno Clio 2.0 16V, klub ASK Užive Rally Team
Kakav je trenutni poredak u Šampinatu Srbije posle dve trke objaviće SAKSS narednih dana kada se završi kalkulacija sa poenima, pa ćemo tada imati bolji pregled šta nas čeka u završnoj rundi koja se vozi 21.Oktobra na Tari.
(Petrolheads.rs)
Foto: Miloš Vrsix