ALFA POKAZUJE ZUBE: Kurir u Italiji za volanom stelvija i đulije veloče!
Dve italijanske ikone testirali smo po elitnom asfaltu, u okolini Koma, savršenom poligonu za stil i performanse
Dobili smo najbolje iz Italije! Jezero Komo i dva „alfa romea“. Savršeno spojeno i kompatibilno.
U Alfa Romeo muzeju, kraj Milana, novinarima iz Srbije servirali su dva remek-dela. „Đuliju veloče“ i terenac „stelvio“. Najnoviji trijumf stila, dizajna i performansi. Štelujemo navigaciju, smer jezero Komo.
Raskoš u kabini
Savršenim italijanskim auto-putem dve „alfe“ progutale su četrdesetak kilometara, i već vozimo po elitnoj obali. Dobro nam je došao izuvijani asfalt oko Koma. Za volanom smo „đulije veloče“, sa 2,2 dizelom i 210 konjskih snaga. Crvena koža, savršeni enterijer s digitalnim osvetljenjem i pogled na jezero. Instant aristokratija za početnike, i već smo se prebacili u drugu dimenziju. S druge strane, naša „alfa“ spretno prebacuje brzine iz pomoć 8-stepenog automatskog menjača. Kadice su sportske i čvrsto drže vozača u „sedlu“, ali zameramo to što vozačevo sedište ne može da se pomera u nekoliko ekstremnih smerova. U vozilu od 50.000 evra takav propuste ne sme da se desi.
Vešanje je takođe tvrdo. Rezultat je savršena stabilnost i predvidivo kretanje, naročito jer nam na zadnjem poklopcu piše Q4, to jest pogon na sve točkove. Ovo je „alfa“ za čistokrvne sportiste, jer se konformistima neće svideti njen grub karakter. Potrošnja u mešovitom režimu je oko 7,5 litara, uz srednji režim na pedali gasa... Sve zajedno, „đulija veloče“ ostavlja moćan utisak na vozača i okolinu.
Snažan karakter
Probudili smo se uz pogled na jezero Komo, a onda seli u „stelvio“. Isto menjač i motor, ali robustan i moćan utisak za volanom. Veoma upravljiv i nakrcan stilom. „Plovili“ smo putem pored vode, a zatim se vratili na auto-put. Odlično podnosi velike brzine i gladan je kilometara. Posle 200 pređenih kilometara uživanja u vožnji, vratili smo se u Milano. Raduje nas jer „stelvio“ ima karakter baš onakav kako i izgleda.
Završila su se dva vrhunska test-dana u Italiji. Brzina, performanse i strast grade „faktor X“, koji poseduje samo „Alfa Romeo“.
Doplata
MOĆNA OPREMA, ALI I CENA
Osnovna „alfa đulija“ sa 2,2 dizelom od 150 KS i manuelnim šestostepenom menjačem u Srbiji košta 32.300 evra. Međutim, model „veloče“ koji smo vozili u Italiji, s raskošnom opremom i pogonom na sve točkove, pojačava cenu na čak 50.000 evra. S druge strane, hvalimo osnovnu cenu modela „stelvio“, koji sa istim agregatom i osmostepenim menjačem košta od 36.190 evra.
Kurir / Mladen Radulović
Foto: Kurir