Amerikanci su u gami zadržali kultni model, koji je znatno modernizovan i donosi idealan spoj najnovije tehnologije s jedinstvenim stilom
Zabava može da počne jer su teški tereni dobili novog osvajača, „džip rengler“ četvrte generacije.
Ikona među terenskim vozilima korene vuče još od Drugog svetskog rata i legendarnog „vilisa“, a sada dolazi znatno unapređena u odnosu na prethodnika koji se proizvodio od 2007. godine. Ono što je za svaku pohvalu jeste to što je zadržan dobro prepoznatljiv stil ovog američkog terenca, koji mu je doneo svetsku slavu, koja ne bledi već decenijama. Naravno, dizajn je modernizovan, s elementima koji ga jasno razlikuju od odlazećeg modela, poput nove arhitekture farova, LED svetala i drugih izmena na karoseriji. Ali su i dalje prednja svetla okrugla, a zadnja kockasta, oblik karoserije je gotovo identičan... Jednom rečju, čista desetka.
Novi „rengler“ zadržao je vrhunske terenske performanse po kojima je čuven, a koje zahvaljujući doradama i najmodernijem pogonu na sva četiri točka sada donose još više mogućnosti. Kako je najavljeno, „vrangler“ će biti dostupan sa dvoja i četvora vrata, kao i s mekim i tvrdim uklonjivim krovom, uz broje mogućnosti personalizacije i s bogatom dodatnom opremom. Zasad nije poznato koji će motori pokretati novitet, ali su oni opisani kao „napredna pogonska grupa s efikasnom potrošnjom goriva“. Nezvanično, reč je o četvorocilindričnom turbobenzincu, turbodizelašu i hibridnom pogonu, a moguće je da će u ponudi biti i unapređeni V6 od 3,6 litara, svi upareni sa osmostepenim automatskim menjačem.
Ratna tradicija
SVE JE POČELO 1941.
„Džip rengler“ izveden je iz terenca „vilis“ (1941-1945), koji je razvijen za potrebe američke vojske na samom početku Drugog svetskog rata. Izuzetan uspeh i popularnost koju je „vilis“ stekao iskorišćeni su za nastanak modela za civilnu upotrebu nazvan „džip CJ“. Uz brojne izmene, kroz sedam varijanti, „džip CJ“ se proizvodio sve do 1986, a njega je iste godine nasledio „rengler“.
Kurir / Aleksandar Bečić
Foto: Promo