U organizaciji Francusko-srpske privredne komore i ove godine je u periodu od 16. do 23. novembra održana „Francuska nedelja”. Reč je o manifestaciji koja je svim ljubiteljima Francuske pružila priliku da uživaju u različitim kulturnim, edukativnim i poslovnim događajima, a najmlađima iznenađenje koje ih je sačekalo u omiljenim dvorištima.
Učenici beogradskih osnovnih škola „Mladost” i „Drinka Pavlović”, kao i mališani iz vrtića „Leptirić” dobili su jedan nesvakidašnji poklon. Naime, Francusko-srpska privredna komora im je u okviru „Francuske nedelje” poklonila sunčane satove. Iako je tema ovogodišnje manifestacije bila „Živeti u digitalnom”, Francusko-srpska privredna komora imala je za cilj da podseti na to da, iako žive u svetu digitalizacije, deca ne smeju da zaborave na igru i učenje klasičnim metodama. Kako bi motivisao decu da budu što manje ispred ekrana i odole današnjem uticaju medija i tehnologije, umetnik Strahinja Vidojević je uz njihovu pomoć oslikao ljudske sunčane satove sa motivima Francuske. Ovi satovi pomažu deci da na jako zanimljiv način nauče da broje, kao i da spoznaju koji meseci u godini postoje. Školarci pomoću njega uče da se orijentišu u prostoru i vremenu prema suncu i sopstvenoj senci.
„Naša škola se raduje svakom projektu koji unapređuje nastavu. Sunčani sat je takav nastavni sadržaj da omogućuje povezivanje terorijskih znanja sa praktičnim. Deca vole da učestvuju u svim aktivnostima vezanim za sat – oslikala su ga, a ubuduće će ga koristiti u vežbanju orijentacije u prostoru, određivanju vremena i drugim aktivnostima koje ih osposobljavaju za snalaženje u prirodi.” – istakao je Jole Bulatović, pomoćnik direktora škole „Drinka Pavlović”. Svoju zahvalnost za donaciju ljudskog sunčanog sata izrazila je i Vesna Jocic, direktorka osnovne škole „Mladost“ na Novom Beogradu, kao i Slobodanka Radlović, rukovodilac i vaspitačica vrtića „Leptirić“.
Nakon prošlogodišnjeg murala sa likom Malog princa iz istoimene knjige Antoana de Sent Egziperija, oslikanog na fasadi OŠ "Vladislav Ribnikar", ovo je još jedan poklon najmlađim ljubiteljima francuskog jezika i kulture.
„Francuska nedelja” vezuje se za treći četvrtak u novembru, dan kada se širom Francuske u restoranima i kafićima dočekuje Novi Božole, mlado francusko vino koje se pušta u prodaju odmah nakon fermentisanja. Manifestaciju ”Francuska nedelja” podržale su kompanije Schneider Electric, Sanofi, Atos, Credit Agricole, Renault, kao i medijski partneri Adria Media Group i Havas Adriatic.