KAKO DA NA FOTKAMA ISPADNETE ŠTO LEPŠI: Nikad više se nećete slikati sami, a evo i zašto...

Profimedia

Ljudi izgledaju privlačnije kada su u grupi nego sami, pokazalo je istraživanje psihologa sa Kaliformijskog univerziteta u San Dijegu Dena Vokera i Edvarda Vula, koji su ovaj fenomen nazvali "čirlider efekat".

U istraživanju sprovedenom 2014. godine, Voker i Vul su ispitanicima pokazali sto fotografija pojedinačnih lica, a kasnije te iste ljude na fotografijama u grupi. Iste osobe dobijale su više ocene tamo gde su bile okružene drugima.

Isti princip važi i za muškarce i za žene, a sve je u našoj percepciji, piše španski dnevnik El Pais.

Američki psiholozi su utvrdili da naš um na prvi pogled nesvesno meri lepotu u odnosu na prosek, a ta ocena ispada viša nego kada se ljudi ocenjuju pojedinačno. Drugim rečima, prosečna ocena lepote grupe navijačica je viša nego kada se saberu ocene svake devojke pojedinačno.

Profimedia 
foto: Profimedia

"Ako izlazite na sastanak, dobra ideja je da povedete prijatelje, naročito ako delite jedni drugima komplimente i umanjujete nesavršenosti", preporučili su Voker i Vul u članku objavljenom u Psihološkom žurnalu. Kada ste okruženi onima koji vam daju komplimente na izgled, zaista počinjete da izgledate privlačnije, bez obzira da li ste muškarac ili žena.

Isto se odnosi i na fotografije: treba se slikati sa drugima koji će dopunjavati vaše nedostatke. Uz to, kada ljudi nađu da ste privlačni, smatraju i da ste inteligentni – druge studije su dokazale da lepotu nesvesno povezujemo sa pameću zahvaljujući takozvanom "halo efektu".

"Čirlider efekat" je fenomen koji je dobro poznat i u marketingu. Nije slučajno što su proizvodi na reklamnim fotografijama uglavnom u masi drugih ponuda.

Pošto nesvesno merimo prosek, a ne individualne kvalitete, moramo biti pažljivi da nas ne zavaraju već uređene sobe u prodavnicama nameštaja. Možda nam se sve zajedno sviđa, ali kada pogledamo svaki predmet ponaosob, velika je verovatnoća da ćemo imati drugačije mišljenje.

Profimedia 
foto: Profimedia

Lj.J.