MINISTARSTVO POTVRDILO PISANJE KURIRA: Vraćaju nam meso čak i kad nije pokvareno!
Iz Rusije i drugih zemalja pošiljke uglavnom vraćaju zbog nepotpune dokumentacije. Bilo je i neispravne robe, ali ona je odmah uništena, tvrde u ministarstvu Branislava Nedimovića
Iz Rusije, ali i drugih zemalja, u prethodne dve godine vraćene su određene količine mesa, mesnih i mlečnih proizvoda, potvrđuje Ministarstvo poljoprivrede jučerašnje pisanje Kurira.
Međutim, u odgovoru koji smo čekali više od 15 dana oni tvrde da je zapravo manji deo vraćen zbog štetnosti i da je ta roba odmah po povratku uništena, a da je najveći deo proizvoda vraćen samo zbog nepotpune dokumentacije.
Podsetimo, Kurir je juče objavio dokumenta koja pokazuju da je u Srbiju za dve godine iz izvoza vraćeno oko 750 tona mesa i raznih mesnih i mlečnih proizvoda, koji su potom, umesto na đubrištu, završili u prodavnicama širom zemlje, čime je direktno ugroženo zdravlje ljudi.
(Ne)opravdano
- Svaka vrsta pošiljke koja se vrati u Srbiju procesuirana je u skladu s zakonom. Od ukupno 53 pošiljke koje su vraćene 2016. i 2017, 24 su vraćene zbog navodne neispravnosti, dok su preostale vraćene zbog nepotpune dokumentacije - navode u ministarstvu na čijem je čelu Branislav Nedimović i dodaju:
- Analizom kod akreditovanih laboratorija utvrđeno je da su od 24 pošiljke, samo tri bile neispravne, nakon čega su uništene na neškodljiv način, za šta postoje dokazi i rešenja nadležnih institucija koja možete u svakom trenutku da dobijete na uvid u Upravi za veterinu. Inicijalni razlozi vraćanja pošiljaka ne moraju i nisu uvek opravdani, ali se uvek laboratorijskom analizom ispituje njihova tačnost.
Iz ministarstva ističu da kada je u pitanju kontingent vraćene robe iz Rusije, nijedna pošiljka nije bila zdravstveno neispravna.
Pošiljke iz Rusije
- Kada je reč o vraćenim pošiljkama iz Rusije, ukupno je za dve godine vraćeno pet pošiljaka, i to isključivo zbog nepotpune dokumentacije ili ulaska na pogrešan granični prelaz. Napominjemo da je reč o zdravstveno potpuno ispravnim pošiljkama.
Petar Bogosavljević iz Pokreta za zaštitu potrošača objašnjava da može da se desi da proizvodi budu vraćeni samo zato što su propisi o kvalitetu u inostranstvu stroži nego naši:
- Ako su proizvodi neispravni, morali bi da budu uništeni. Institucije bi morale da navedu zašto su neispravni, a moraju da postoje i dokazi o uništenju.
Boban Karović
POGLEDAJTE BONUS VIDEO:
Kurir TV: Šta se najviše kupuje u Srbiji?