DOMINACIJA: Dizni kupuje Foks za 52,4 milijarde dolara
Spajanje dva američka giganta drastično će promeniti filmove, serije, sportske prenose, ali i striming servise
NJUJORK - Kompanija „Volt Dizni“ kupiće većinski udeo u američkoj medijskoj kući „Tventi first senčeri foks“, u vlasništvu magnata Ruperta Mardoka, za 52,4 milijarde dolara u akcijama.
Ova neverovatna kupovina, javljaju američki mediji, drastično će uticati na industriju zabave, jer „Dizni“ preuzima filmove, serije, sportske prenose, ali i striming servis Hulu.
- Ovo će nam omogućiti da „venčamo“ sjajan sadržaj „Foksa“ sa sjajnim sadržajem „Diznija“. To nam daje mnogo veći međunarodni uticaj i omogućuje nam da najnovijom tehnologijom dođemo do što veće publike na mnogo primamljiviji način - rekao je Robert Iger, generalni direktor „Diznija“.
On je zahvalio i Rupertu Mardoku što mu je „poverio budućnost kompanije koju je stvarao celog života“.
- Verujemo da će kombinacija sa „Diznijem“ akcionarima dati još veću vrednost. Ovo će biti jedna od najvećih kompanija na svetu - rekao je Mardok.
Pre akvizicije, „Foks“ će oformiti novu kompaniju u koju će izdvojiti poslovanje mreže Foks Broudkasting, kao i informativne i sportske kanale.
Vlasnici akcija 21st Century Foxa dobiće po 0,2745 akcija Diznija za svaku akciju Foksa koju poseduju.
Dogovor podrazumeva da će Mardok i dalje upravljati Foks njuz (Fox News) kanalom, FS1 sportskim kanalom i Foksovom kablovskom mrežom u SAD.
Foks namerava i da uskoro privede kraju preuzimanje 61 odsto udela u britanskom Skaju, koje trenutno ne poseduje, a koji će nakon akvizicije takođe završiti u Diznijevim rukama.
Činjenica da su Rupert Merdok i njegovi sinovi bili spremi da prodaju veći deo svog poslovanja koji su gradili godinama primljeno je kao šok u industriji zabave, navodi agencija AP.
Grupa Dizni na ovaj način namerava da se bolje nosi sa konkurencijom od tehnoloških kompanija u biznisu zabave kao što je firma Netfliks (Netflix).
Kako navodi AP dolazi do velikih promena u poslovima zabave. Televizija više nema monopol na zabavu u domu. Postoji Netfliks koji planira da potroši do osam milijardi dolara za programe iduće godine, zatim Amazon gradi svoju biblioteku i dao je veliki novac za televizijska prava za Gospodara prstenova. Fejsbuk, Gugl i Epl takodje investiraju u video.
E.K.
Foto: EPA