nJEGOVA MUKA vas će NASMEJAti DO SUZA

PETAR IZ KRALJEVA PREVAREN, A SAMO JE ŽELEO DA MU BUDE VEĆI: Umesto poručenog proizvoda od 2.200 dinara, u paketu dobio...

Foto: Profimedia

Kao da mu jedna muka nije dovoljna pa ga još i opelješili

BEOGRAD/KRALJEVO - Ohrabren da svoj hronični problem može da reši za 2.200 dinara, a videvši reklamu za onlajn kupovinu preko jedne od društvenih mreža, Petar. Đ. iz Kraljeva naručio je aparat za povećanje muškosti.

Jedva je iščekao da mu poštom stigne paket, platio je pouzećem, kad umesto čudesnog aparata dobio je - lupu! Tad je i shvatio da je prevaren.

Foto: Carina Srbije/Ilustracija
foto: Carina Srbije/Ilustracija

Petar Đ. je samo jedan primera od mnošto razočaranih i lakovernih građana, koji su se odlučili da kupe proizvod preko interneta, a poneti obećavajućom fotografijom i pristupačnom cenom. Dešavalo se i da umesto željenog proizvoda građani dobiju jabuke, a bilo je i lepo upakovanih - cigli, pa i betona! Svega, umesto poručenog. A kad shvate da su prevareni, već je kasno.

U sivoj, onlajn zoni kupovine najviše se prodaju odeća, obuća, mobilni telefoni i igračke. I tu su najveće i prevare.

- Nažalost, više od 90 odsto prodaje preko interneta se dešava u sivoj zoni, a privučeni reklamom i primamljivom cenom, građani se olako odlučuju za tu kupovinu, a da ne provere ko je prodavac. I onda se desi da budu prevareni i da nasednu - priča Goran Papović iz Nacionalne ogranizacije potrošača Srbije.

Foto: Carina Srbije
foto: Carina Srbije

Ove vrste prevara dešavaju se uglavnom preko društvenih mreža, a naročito su izražene u poslednjih godinu dana. Razlog je jednostavan, lako može da se dopre do velikog broja potencijalnih kupaca, nema kontrole prodaje, pa eto prilike za odličnu i laku zaradu. A kada se prevara desi, kupac nema kome da se žali, jer je i on (sa)učesnik u sivoj zoni trgovine.

- Uglavnom ih privuče niska cena. Šema je jasna, prodavac ostavi mobilni broj telefona ili imejl adresu, koju često menja te mu se ne može ući u trag. A kad roba stigne, a kupac bude razočaran, on nema način da je reklamira niti kad plati pouzećem ili direktno na račun prodavca, da novac povrati - ukazuje Papović.

Šta da radite ako vas prevare...

Ono što prevarenima ostaje jeste da se obrate ogranizacijama potrošača, koji lociraju i objavljuju javno adrese sa kojih se obavlja prevarantska onlajn prodaja. Drugi način je da prijave policiji. Ali da do toga ne bi došlo, kako ukazuje naš sagovornik, kupujte robu kod registrovanih onlajn prodavaca, jer sve drugo je kupovina "mačke u džaku", bukvalno.

Tek se sprema kontrola društvenih mreža i sistemsko rešenje

Ipak, ohrabruju najave da će se kontrolisati prodaja preko društvenih mreža. Država će to činiti za akciznu robu koja se prodaje preko Fejsbuka i Instagrama, jer osim tradicionalne realne sive ekonomije, u zamahu je i ona u sivoj zoni trgovine koja se obavlja preko društvenih mreža i to naročito akcizne robe. U pripremi je sistemsko rešenje, a u fokusu će naročito biti prodaja dijatetskih suplementa preko interneta, za početak.

(Kurir.rs/Blic/Danijela Nišavić/Foto: Profimedia/Ilustracija)

POGLEDAJTE BONUS VIDEO:

Afon za male pare!? Kad je stigla kući pobesnela je šta su joj uvalili!