Samo u decembru 2017. na planini je skijalo gotovo 20.000 skijaša i bordera, što je veliki pomak u odnosu na decembar 2016, kad je bilo ukupno 6.500 skijaša
Na Jahorini su se pred zimsku sezonu izvodili brojni radovi na uređenju skijališta. Dejan Ljevnaić, direktor Olimpijskog centra Jahorina, govori s kakvim problemima su se suočavali, šta je sve urađeno i šta je u planu da se radi na jednoj od najlepših planina u regionu.
- Kada smo pre tri meseca moj tim i ja došli na čelo Olimpijskog centra i javno izneli planove investicija na revitalizaciji i unapređenju Jahorine kao destinacije, sa ove tačke gledišta moram reći da je to bilo više nego hrabro. Ali sada mogu ponosno reći ne samo da smo sve ispunili već smo uradili mnogo više od planiranog. Počeću od onoga što je najvažnije skijašima - staze. Prvi put od 1983. rađeno je na uređenju staza. Uredili smo 6.222 metra staza po FIS standardima i izgradili nove staze i vezne puteve u dužini od 15 kilometara, uklonili stare instalacije sa staza, tako da sada skijaši mogu da se skijaju na stazama ukupne dužine 35 kilometara. Fokusirali smo se na početnike i rekreativno skijanje i staze proširili i ublažili u kritičnim delovima, tako da sada i skijaši koji prvi put staju na skije mogu da uživaju spuštajući se na novouređenim stazama. Izgrađeno je akumulaciono jezero od 95.000 m3, koje će se koristiti i u letnjoj sezoni za šetnju i boravak u prirodi i vetroustavi u dužini od 530 metara na vrhu planine. Potpisan je ugovor sa najvećom svetskom kompanijom za proizvodnju sistema za veštačko osnežavanje „Tehnoalpinom“ i radi se na izgradnji sistema za veštačko osnežavanje pomoću kojeg ćemo skijašku sezonu produžiti na 130 umesto 60 dana, koliko je do sada iznosila.
Da li ste imali problema prilikom uspostavljanja novog način poslovanja?
- Jesmo, imali smo problema i otpora do trenutka kada zaposleni, poslovni partneri i ljudi iz lokala nisu stekli poverenje u naš rad. Svestan sam toga da je naš način rada strog, precizan i sa jasnim ciljevima i da nije lako pratiti i poštovati ga, ali samo tako se mogu postići rezultati i sistemski rad. Morali smo da menjamo svest zaposlenih i korisnika, da im objasnimo da, ukoliko ulože napor da doprinesu unapređenju Olimpijskog centra, samo će učiniti da i njima život učine boljim. Trudimo se da iskorenimo svaki vid zloupotrebe kako korisnika i nelegalnih instruktora, tako i u redovima naših zaposlenih. Naši zaposleni su prepoznali da radimo isključivo u interesu firme i planine i predstavljaju nam najveći oslonac i podršku.
Pored obnove samog skijališta, šta ste uradili u drugim segmentima poslovanja?
- Kako sam punih 10 godina proveo upravljajući različitim ski-centrima, proučavao sam navike skijaša i posetilaca planine i zaključio da je segment zabave i organizovanih događaja za njih jednako važan kao i skijanje. Prvo smo se posvetili izradi novog vizuelnog identiteta preduzeća sa ciljem da damo „Novo lice Jahorini“, ostali smo verni olimpijskim korenima, ali smo uneli svežinu i originalne ideje, koje su se i te kako dobro pokazale. Novogodišnji koncert Željka Joksimovića pred 20.000 ljudi ispred hotela „Bistrica“ premašio je sva očekivanja. Prema rečima posetioca, Jahorina je bila najbolje mesto za provod u najluđoj noći. Ovom koncertu su prethodili nezaboravni dani otvaranja skijaške sezone i koncerti Dženana Lončarevića i Miroslava Ilića, kao i Jahorinsko veče u Beogradu, kojem je prisustvovalo preko 500 gostiju. Ozbiljno smo se posvetili i organizaciji brojnih trka, poput FIS takmičenja, testnih trka i probnih trka za EYOF 2019. Olimpijada mladih ili EYOF održa će se upravo na Jahorini i ugostićemo mlade iz celog sveta koji će se takmičiti u slalomu i veleslalomu.
Možda je rano za ovo pitanje, ali da li se već vide rezultati vašeg rada?
- Verovali ili ne, nije rano! Za ovo kratko vreme od mesec dana moj tim i ja smo istrajnošću i profesionalnim pristupom svakom segmentu poslovanja postigli neverovatne rezultate i nanizali veliki broj rekorda. Prvi u regionu smo počeli sa radom 3. decembra, što se ne pamti na Jahorini. A samo u decembru 2017. godine na Jahorini je skijalo gotovo 20.000 skijaša i bordera, što je veliki pomak u odnosu na decembar 2016, kada je na Jahorini bilo ukupno 6.500 skijaša, odnosno tri puta manje. Prošle cele sezone je bilo samo tri dana kada je broj skijaša prešao 3.000 u danu, a ove sezone smo već u decembru imali više od tri takva dana. Otvorili smo dva nova ski-vrtića, sadržaje koji su veoma nedostajali ski-centru i do sada se obučavalo gotovo 2.000 početnika. A to se, naravno, odražava i na povećanje prihoda, koji su za 15 puta veći za decembar ove sezone u odnosu na decembar 2016.
Šta se dešava s hotelom „Bistrica“?
- Iako u hotel „Bistrica“ ove godine nismo ulagali, moram da se pohvalim da smo sitnim prilagođavanjem potrebama naših gostiju i rad hotela poboljšali. Broj noćenja i prihodi su povećani za gotovo 20 odsto. Primarni cilj nam je da povećamo prosečnu dužinu boravka gosta u hotelu. Zasad smo postigli da produžimo prosečan boravak gosta čak za ceo jedan dan. Pored povećanja prihoda, svaki dobar menadžer mora još više da se bavi smanjenjem troškova, i ovo smo uspeli, postigli smo uštede u poslovanju u iznosu od preko 15 miliona KM. Zaista mi imponuje da je kompanija „Mercedes“ prva prepoznala i podržala ove naše rezultate i da smo sa „Mercedesom“ ostvarili stratešku saradnju, čime smo dali nov identitet Jahorini.
Šta je tajna vašeg uspeha?
- Tajna mog uspeha na Jahorini je pre svega veliko iskustvo, konstantno obrazovanje i usavršavanje i odabir pravih ljudi, eksperata u svojoj oblasti, za menadžerski tim. Tokom svog desetogodišnjeg upravljanja ski-centrima u Srbiji, imao sam priliku da pomažem u razvoju i ski-centrima u okruženju, u Crnoj Gori, Sloveniji, Makedoniji, Hrvatskoj i BiH, i tako sam stekao veliko iskustvo u svim segmentima poslovanja. Ideje i iskustvo sam stekao i u velikom broju stranih ski-centara. Naravno, sve ovo ne bih mogao sam da uradim, okupio sam mali tim odabranih ljudi, ulagao u njihovo znanje, širio spektar njihovog upravljanja, postavljao razne izazove i zadatke pred njih i sada mogu u potpunosti da se oslonim na svoj tim, za koji verujem da ne postoji iskusniji, obrazovaniji i stručniji u regionu. I važno je verovati u ono što se radi. Mi verujemo da je Jahorina destinacija koja ima potencijal i garantujemo da je jedina destinacija u regionu koja ima najbolji odnos cene i kvaliteta, odnosno da za najmanje uloženih sredstava korisnici dobijaju uslugu zavidnog kvaliteta.
Kurir / E.K.
Foto: Promo