TEST

VOZILI SMO: Sitroen C3 erkros naslednik čuvenog pikasa!

Kurir/Mladen Radulović

Umesto čuvenog „pikasa“, sada stiže laki SUV. Novi urbani terenac treba da se snađe i na asfaltu, ali i na mekim i nepostojanim putevima

Mini-SUV ima maksimalan zadatak! „Sitroen C3 erkros“ treba da nasledi ikonu, čuveni „pikaso“, koji je godinama osvajao titule za najprestižniji automobil na svetu! Naime, klasa monovolumena nestaje pred lakim i teškim terencima, pa urbani SUV „erkros“ stiže u pravom momentu.


Spisak aduta


Maleni „francuz“ ima dobre adute. To su povišeni klirens, podignut vozač, prednji i zadnji spojler, ogromna mogućnost personalizacije, 90 kombinacija spolja i pet potpuno različitih unutrašnjih uređenja! Mnogo važnije je to što je praktičan, snažan, zanimljiv i štedljiv. Novi „C3 erkros“ je idealna mera za urbane sredine.

Kurir/Mladen Radulović 
foto: Kurir/Mladen Radulović


Iako je dugačak skromnih 415 cm, može da poveze pet odraslih putnika i dovoljno tereta u prtljažniku od čak 520 litara! To je postignuto trikom sa podizanjem karoserije, dok ostaje lak za gradsko parkiranje.


Za razliku od bratskog C3, nema bočna ojačanja (airbump), ali ima odbojnike i napred i pozadi, kao i imitaciju venecijanera na C stubu. Spolja je robustan, a na visoko podignutoj haubi odlično su se uklopila trodelna svetla u obliku dijamanata.


Enterijer je originalan, a dominiraju tkanine umesto plastike. Ipak, nespretno su odrađene pregrade, pa ćete imati muke da smestite mobilni telefon, iako postoji opcija za induktivno punjenje telefona.

Kurir/Mladen Radulović 
foto: Kurir/Mladen Radulović


Tu je još jedan prefinjen sistem. Naime, na raspolaganju nam je „Grip kontrol“ sa pet modova (sneg, pesak, svi tereni, ESP of i automatski izbor). Sve to pokreće odlični 1,6 HDI dizelaš, koji je u modelu sa testa „navijen“ na 100 KS. Sem kultivisanog rada i odlične zvučne izolacije, već od malih obrtaja ima moć i snažno gura napred. S druge strane, uz duboku nogu na gasu trošio nam je samo šest litara u gradu. Za pohvalu je i stabilnost, pa sa „erkrosem“ slobodno možete i brže kroz krivine.


Kuca na velika vrata


Sve u svemu, novi „sitroen“ ulazi na velika vrata u novi segment i pravi je naslednik „pikasa“. Cena od 14.900 evra je odlična mera za univerzalne postavljene zadatke!

Kurir/Mladen Radulović 
foto: Kurir/Mladen Radulović


Motor: 1.560 cm3

Snaga: 100 KS pri

Obrtni moment: 254 Nm pri 1.750 o/min.

Menjač: ručni petostepeni

Ubrzanje 0-100 km/h: 11,5 sekundi

Maksimalna brzina: 175 km/h

Dimenzije: 4.154 x 1.637 x 1.756 mm

Međuos. razmak: 2.62 m

Prtljažnik: 410/520 - 1.289 l

Masa: 1.203 kg

Rezervoar: 45 l

Osnovni model: 14.490


Mladen Radulović - Foto: Kurir