ISTRAŽIVANJE

POTRES MEĐU NAJSKUPLJIM AUTOMOBILIMA: Ovo su najprodavanije prestižne marke u 2017. godini!

Foto: Petrolheads.rs

Bolje, brže, jače, ali i skuplje! Premijum segment i superautomobili beleže rekordnu prodaju, a ništa, pa ni basnoslovni cenovnici, ne mogu da ih zaustave u nadiranju! Pročitajte detaljnu analizu o trendovima među najjačim automobilskim markama, odnosno fabrikama prestižnih vozila.

U jednom od prethodnih tekstova ste mogli da pročitate koji to automobili nisu bili traženi na evropskom tržištu a pozabavili smo se i Alfinom statistikom pojedinačno. Sada ćemo analizirati i ostatak podataka koje imamo na raspolaganju. Kao i prošli put, ostajemo u segmentima sportskih, premium i egzotičnih automobila. Ponovo napominjemo da nemamo podatke iz meseca decembra pošto će oni biti dostupni na kraju ovog meseca, a mi smo nestrpljivi da sumiramo podatke, pa hajde da počnemo.

Foto: Petrolheads.rs
foto: petrolheads.rs

Segment egzotičnih automobila

Situacija na samom vrhu tabele je veoma tesna i nije nemoguće da u poslednjem mesecu dođe do nekih promena, ipak se radi o malim ciframa tako da se situacija dosta menjala tokom cele godine. Ono što je ovde najinteresantnije jeste prodaja Bentley Continetal-a koji je trenutno na drugom mestu u zaostatku od svega 40 primeraka u odnosu na Ferrari. Jeste da beleži pad prodaje od 10% u odnosu na prethodnu godinu, ali treba uzeti u obzir da je Bentley već najavio novi model za 2018. godinu i ni to nije obeshrabrilo kupce, pa čak ni to što se radi o modelu iz 2011. godine.

Foto: Petrolheads.rs
foto: petrolheads.rs

Od novih modela za prošlu godinu treba pomenuti Aston Martin DB11 koji se odmah probio do trećeg mesta, dok je Honda NSX u potpunosti podbacila sa svega 124 primeraka za 11 meseci.

Foto: Petrolheads.rs
foto: petrolheads.rs

Veliki sportski automobili

Još dugo se ovaj automobil neće skinuti sa prvog mesta po prodaji u ovom segmentu i svi to dobro znamo. U Poršeu jednostavno mogu da mu ne promene ni jedan jedini detalj i narednih 10 godina i opet će se prodavati, našli su čarobnu formulu i to je to. Do duše i Ford se sa svojim Mustangom veoma visoko kotira.

Foto: Petrolheads.rs
foto: petrolheads.rs

Muscle car u Evropi znači egzotika, znači da privlači mnogo pažnje, pregršt snage a što je najvažnije – prilično je jeftin za sve to što nudi. Za njima po malo kaska, ali opet, na visokom trećem mestu se našao Jaguar F-type o kojem ovde možete pročitati i naše utiske.

Foto: Petrolheads.rs
foto: petrolheads.rs

Mali sportski automobili

Još jedan segment gde se vodila velika bitka za prevlast. Što bi se reklo – situacija napeta kao u fabrici tregera. Ovaj put frku prave najprodavaniji roudster svih vremena, tj Mazda MX-5 i Audi TT. Audi beleži veliki pad od 20% u odnosu na prethodnu godinu dok Mazda napreduje sa 14%. rasta prodaje. Ako se ispostavi da je Mazda u decembru uspela da prestigne TT, to će biti prvi put u istoriji da se nađe na prvom mestu u Evropi. Jedini put u ovom milenijumu da na prvom mestu nisu bili Audi TT ili Mercedes SLK, jeste 2003. godine, kada se pojavio BMW Z4.

Foto: Petrolheads.rs
foto: petrolheads.rs

Ako ništa drugo, Mazdi treba odati priznanje jer je jedini model iz Japana koji se našao u top 5 modela u ovim segmentima koje mi obrađujemo, što je veliki uspeh jer japanci u Evropi jednostavno nisu tako popularni, ali eto, za ovaj model nikakva pravila ne važe, pa ni za njegovog brata – dvojajčanog blizanca, koji nam dolazi iz iste fabrike samo sa Fiatovim znakom, a on se našao na petom mestu ove liste.

Foto: Petrolheads.rs
foto: petrolheads.rs

Kompakt premium automobili

U ovom segmentu sasvim očekivani rezultati moglo bi se reći. Na prvi pogled, Audi je zauzeo prvo mesto, međutim tu postoji jedan problem. Za razliku od Mercedesa i BMW-a koji su u ovom segmentu istu platformu rastavili na nekoliko modela, Audi pod istim imenom prodaje sedan, hatchback, hot-hatch i cabrio modele, tako da to treba uzeti u obzir.

Foto: Petrolheads.rs
foto: petrolheads.rs

Brend-lider u segmentu je Mercedes-Benz, zatim BMW i Audi a za njima kaskaju i Volvo, Alfa Romeo i Mini.

Mali premium automobili

Ovo je zapravo podgrupa prethodnog segmenta. Pošto je jako teško prodati automobil iz B segmenta i okarakterisati ga usput kao premium, zbog toga je ova grupa (jedva) sačinjena od pet modela. Mini je izuzetno dominantan sa velikim udelom prodaje i u ovako maloj grupi i pored toga što je novi model upravo najavljen, jednostavno, uvek je aktuelan. Prati ga A1 koji beleži pad prodaje, a potom ide Lancia koja je možda i zalutala u ovaj segment i našla se tu više zbog imena.

Bilo kako bilo, brend je na žalost ugašen, ali ovaj model se i dalje prodaje u Italiji i veoma je popularan i dalje što se da videti iz priloženog. DS3 doživljava katastrofu sa gubitkom od 33% u odnosu na prošlu godinu i potvrđuje mišljenje mnogih da se radi o velikom promašaju kao jedan od retkih premium pod-brendova koji nisu uspeli da se snađu na tržištu.

Srednji premium automobili

Najprodavaniji segment o kom ovde govorimo, ali od kako je počela ekspanzija krosovera, iz godine u godinu beleži isključivo pad prodaje. Ovde treba obratiti pažnju da sada Mercedes pod C klasom prodaje svoje kupe i cabrio verzije, dok BMW i Audi to rade sa odvojenim modelima. Ako poredimo brendove, Audi je prvi, potom BMW, Mercedes i naravno Volvo.

Tu je i Giulia o čijoj smo prodaji ranije govorili, a dobre rezultate je na samom početku zabeležio i VW Arteon koji je zamenio model CC.

Veliki premium automobili

Ono što je najinteresantnije u ovom segmentu jeste odnos brojki između prva četiri modela sa liste i ostalih šest. Neverovatno zar ne? Mercedes i BMW imaju ogroman rast prodaje od 30%, odnosno 32%, dok Audi beleži pad od 16%, a 2015. godine je bio lider u ovom segmentu. Objašnjenje leži u tome što su BMW i Mercedes svoje nove modele G30 i W213 pustili u prodaju upravo prošle godine.

Volvo je pokušao da se pogura sa nemačkom trojkom, ali bezuspešno. Zanimljive rezultate postigao je i Tesla S.

Limuzine

Iako nije na prvom mestu, apsolutni pobednik ove klase je Porsche Panamera sa rastom prodaje od čak 310%! Ta cifra je iznenadila i menadžment jer su predviđali rast prodaje od 10 do 15%. Najviše zasluga za to donosi novi model Panamere S e-Hybrid koja je počela sa prodajom u junu.

Deo objašnjenja za ovako dobru prodaju leži u tome što pojedine Evropske zemlje daju značajne poreske olakšice za kupovinu “zelenih“ automobila.

Premium Crossover

Još jedan segment gde nismo uspeli da popunimo listu TOP10 modela, ali zato imamo TOP7. BMW X1 prilično dominira i beleži ozbiljan rast. Prati ga Audi Q2 koji je ušao u prodajne salone krajem 2016. godine, tako da beleži sjajne rezultate dok je hajp još uvek na visokom nivou. Reklo bi se čak i da je postao direktan konkurent modelu Q3 koji se našao na trećem mestu i beleži pad prodaje od 17% u odnosu na prethodnu godinu.

Morao bih da prokomentarišem Infiniti QX30 koji je zabeležio katastrofalnu prodaju, po mom mišljenju nezasluženo jer jedan od automobila koji su me najviše oduševili na sajmu automobila u Beogradu prošle godine. Očekivao sam mnogo više, jer se ipak radi o “klonu“ Mercedesa GLA, jedina razlika je u dizajnu koji je za moj ukus mnogo interesantniji. Nissan bi trebalo ozbiljno da poradi na marketingu u Evropi jer ima zaista dobar proizvod, ali ne i tradiciju koju mora da izgradi.

Srednji premium SUV

Najinteresantniji segment kada su u pitanju rezultati definitivno. Zaista nemamo predstavu šta je kupce navelo da donesu toliko drugačije odluke pri izboru brenda u odnosu na druge segmente. Ok, Mercedes je i dalje tu, ali rast prodaje od 60% i oko 20% udela sa ovakvom konkurencijom? Da ih nisu negde delili besplatno da mi nismo znali?

Na drugom mestu Volvo i napokon da vidimo i švedski čelik u TOP3. Međutim, mnogo više sam očekivao od BMW-a, kako X3 tako i X4, a treba pomenuti i da je Alfa Romeo Stelvio razočarala, iako ima i dizajn i lepu cenu, izgleda da joj fali još samo kredibilitet za postizanje boljih rezultata prodaje.

Veliki premium SUV

Nakon nekoliko godina povećane potražnje za ovim tipom vozila, sada imamo godinu zasićenja i pad prodaje od oko 15%. Takođe je interesantno da svi modeli imaju relativno mali procenat udela u segmentu u odnosu na druge segmente.

Na podijumu očekivana ekipa, moglo bi se reći. Interesantno da je Cayenne pao na deveto mesto tabele što govori o tome koliko interesovanje naglo pada modelima koji su na zalasku karijere. Očekujemo da će novi model koji je skoro predstavljen vratiti ovaj model Porsche-a na staze stare slave.

(Kurir.rs / Izvor: Petrolheads.rs)