BEOGRAD - Na Makiškom polju već postoji neophodna infrastuktura za početnu stanicu metroa i zato je, između ostalog, to mesto odgovarajuće za početak realizacije tog projekta, kaže Tom MekEligot, stručnjak za javni gradski prvoz iz kompanije WSP, koja je izradila master plan saobraćajne infrastrukture grada.
MekEliot je danas u Starom dvoru predstavio projekat izgradnje metroa, čija bi prva linija, prema ranijim najavama, išla od Makiškog polja do Ade Huje.
On je naveo da je Makiško polje važno zbog izgradnje infrastrukture koje je potrebna za održavanje.
"Tamo ima dovoljno prostora za 'park and ride' (parkiraj i vozi) koji će da primi saobraćaj pre nego što uđe u najopterećenije delove grada", rekao je Eligot.
Ne slaže se sa tvrdnjama da Makiško polje nije pravo mesto za početnu stanicu metroa, navodeći da je to mesto izuzetno važno na "duže staze" zbog razvoja grada i kad se ima u vidu izgradnja pomoćne infrastrukture za održavanje metroa.
Prema rečima gradonačelnika Beograda Siniše Malog, izgradnja prve linije metroa počeće 2020. godine, biće puštena u rad 2022. godine, a novac za to je obezbeđen.
Kako je rekao, planiranje i izgradnja metroa nije politička tema, već kolosalan projakat od nacionalnog značaja o "kojem jedino stručnjaci mogu da donose konačne odluke".
On je dodao da su stručnjaci zaključili da će jedino dve linije metroa u kombinaciji sa četiri linije "BG voza" ubrzati saobraćaj u gradu, povezati udaljene krajeve grada i otvoriti velike investicione potencijale u svim delovima centra grada.
Kako je rekao, u izradu plana su bili uključeni i domaći, najeminentniji stručnjaci, pa je prvi put "dobijen konkretan i detaljan plan koji će služiti kao smernica u procesu rešavanja saobraćajnih problema za koje se do skora mislilo da su nerešivi".
"Oni su zaključili da samo jedna linija metroa samostalno ne bi značajno rasteretila gužve u saobraćaju, već da je za rešavanje ključnih saobraćajnih problema neophodno proširiti gradsku železnicu "BG voz" i integrisati je u prve dve linije metroa", podvukao je Mali.
Kako je pojasnio, analizirana je postojeća saobraćajna infrastruktura u gradu, kako bi se znalo kako se putnici kreću, koje su najopterećenije tačke, gde se stvaraju najveće gužve...
"Zato nam je bila potrebna pomoć eminentnih stručnjaka, da se napokon razotkriju sve zablude o metrou koje su postojale u javnosti više od 40 godina. Bušiti skupe tunele po Beogradu samo da biste mogli da kažete da se metro gradi je neozbiljno, graditi metro koji će biti prazan i neisplativ samo da bi se stvorio utisak da Beograd ima metro je neodgovorno", rekao je Mali.
Cilj nadležnih je, kaže, da se izgradi metro koji će, pre svega, služiti Beograđanima tako što će skratiti vreme putovanja i smanjiti gužve u saobraćaju.
"Metro koji će biti isplativ i opravdan", podvukao je gradonačelnik i dodao da plan metroa koji se danas predstavlja "nije osmišljen na osnovu nasumičnih procena malog kruga ljudi iz političkog života, već na osnovu iscrpnih analiza i procena domaćih i inostranih stručnjaka".
(Kurir.rs/Tanjug/Foto: Beoinfo)