Nova austrijska vlada namerava da sprovede dugogodišju nameru i produži transsibirsku prugu širokog koloseka do Beča, i s tim u vezi su Austrijske železnice (OeBB) i Ruska železnica potpisale dodatni ugovor.
Ministar saobarćaja Norbert Hofer rekao je danas da je za potrebne dozvole za austrijsku deonicu neophodno par godina, ali ne i decenija, kao što je slučaj za druge velike projekte.
"Želimo da se tom prugom vozimo već 2033", poručio je on.
Finansijski detalji ovog projetka, o kojem je bilo reči na današnjoj sednici vlade, nisu poznati, ali Hofer ističe da će se za Austriju ulaganja višestruko isplatiti.
Njegov ruski kolega Maksim Sokolov i šef ruske železnice Oleg Belozerov podvukli su strateški značaj ovog železničkog koridora.
Obojica su uvereni da će biti moguće da se za projekat privuku veliki investori i dobiju sredstva iz fondova. Uvereni su i da će i investitori iz Austrije podržati ovaj projekat.
Pre više godina su šefovi železnica Rusije, Ukrajine, Slovačke i Austrije potpisali memorandum o namerama i tokom svake državne posete predstavnika Asuutrije i Rusije popminje se i ovaj projekat.
Austrija priključenjem na Transibirsku prugu očekuje da će uspeti da se uključi i na "Novi Put svile", i na svoju prugu skrene transporte robe iz Kine.
U Austriji se procenjuje da bi izgradnja pruge širokog koloseka od Košica do Beča, na oko 400 kilometara, koštalo oko 6,5 milijardi evra.
Kurir.rs/Tanjug
Foto: Vikipedija