Najveće subvencije iz kase Grada Beograda poslednjih desetak godina odlaze za pokrivanje troškova gradskog i prigradskog prevoza i ove godine će skoro četvrtina ili oko 25 milijardi dinara od planiranih prihoda budžeta od 102,7 milijardi dinara biti potrošeno kao dotacija prevoznicima.
Veliko izdvajanje za javni prevoz prepolovilo je ukupne investicije u odnosu na period od 2008. godine do 2012. godine kada su godišnje iznosile i više od 200 miliona evra.
Predsednik Skupštine grada Nikola Nikodijević rekao je, povodom usvajanja budžeta za ovu godinu, da "nikada nije bila planirana veća suma za javni prevoz", a ta subvencija je nazvana kapitalnom, što osporavaju ekonomisti i upozoravaju da se javna preduzeća dotiraju na račun manjih investicija.
Ove godine budžetom je planirano da se samo Gradsko saobraćajno preduzeće "Beograd" subvencioniše sa 1,2 milijarde dinara ili oko 100 miliona evra. Da ozdravljenje tog javnog preduzeća neće ići brzo nagoveštava i činjenica da je gradska vlast i za sledeće dve godine predvidela skoro iste sume za subvencionisanje javnog prevoza koji obavlja GSP od 1,15 milijardi dinara za sledeću godinu i 1,1 milijardu dinara 2020. godinu.
Nikola Nikodijević je najavio da će ove godine Grad nabaviti 100 solo autobusa, 40 zglobnih i 50 elektroautobusa, iz kredita Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD) od 65 miliona evra potpisanog za vreme mandata prethodne gradske vlasti.
(Kurir.rs/Beta)
Foto Nebojša Mandić