NE DAVIMO BEOGRAD: Predstavljen plan 30 minuta od posla do kuće

Promo

Inicijativa Ne davimo Beograd danas je prezentovala plan “30 minuta od posla do kuće” koji ima za cilj da poveća korišćenje javnog prevoza i smanji gužve u saobraćaju.


Ovaj plan podrazumeva tri poteza: širenje mreže žutih traka, uvođenje brzih linija i veće korišćenje postojeće infrastrukture BG voza. Time bismo unapredili kvalitet usluge i života za skoro 50% Beograđana koji svakodnevno koriste javni prevoz.


Prvi potez bi bio intenzivno širenje mreže žutih traka, jer uz minimum finansijskog ulaganja tako nešto predstavlja lak način da se napravi siguran i brz prolazak i kretanje kroz grad za vozila gradskog prevoza i hitnih službi (hitna pomoć, vatrogasci, policija), ali i drugih vozila prioritetnog prolaza (taksi, linijska kombi vozila javnog prevoza).


Drugi potez u okviru našeg plana podrazumeva uvođenje tri brze autobuske linije koje bi, neprekidnim koridorima žutih traka, povezivale na najfrekventnijim pravcima u gradu sledeće krajeve: Zemun – Most na Adi – Banovo Brdo, Karaburmu – Centar – Žarkovo, Bežanijsku kosu – Centar – Konjarnik; kao i tri brze i pouzdane linije tramvaja na već postojećim šinskim kapacitetima sa zagarantovanim prvenstvom prolazaka.


Treći potez bi bio dalje razvijanje i širenje postojećeg sistema BG: Voza sa 3 linije na relacijama Batajnica – Novi Beograd – Vukov spomenik – Pančevo, Pančevo – Vukov spomenik – Rakovica – Resnik, Batajnica – Novi Beograd – Vukov spomenik – Rakovica – Resnik.


Kandidat za odbornika Zoran Bukvić ovom prilikom je izjavio da “plan inicijative Ne davimo Beograd za promenu saobraćajne paradigme ne gleda samo u daleku budućnost u kojoj će biti izgrađen metro, nego polazi od trenutnog stanja i raspoloživih resursa. Naša ideja je da se problem postepeno rešava u pravcu sve većeg korišćenja javnog prevoza i drugih vidova održivog saobraćaja, a ka sve manjoj upotrebi privatnih automobila radi smanjenja gužvi u gradu“.


“Plan “30 minuta od kuće do posla” pokazuje da je postojeće stanje moguće značajno popraviti pametnijom upotrebom onoga što imamo, i vizijom grada u kojem će kretanje biti lako, brzo i zdravo” - istakao je Dobrica Veselinović.

(Kurir.rs)