ALARMANTNO: Prelaz preko železničke pruge kao ruski rulet!

T.s.

Uništavanje signalizacije i česte krađe učinili su raskrsnice pruge i puta opasnim mestima za vozače

Stradanje Saše Stojanovića (42) i Marjana Dimitrijevića (42), koji su poginuli kada je na njihov auto naleteo teretni voz na pruzi kod Vranjske Banje, samo je poslednja u nizu nesreća na pružnim prelazima u Srbiji.


Sudari vozova i drumskih vozila na našim putevima nisu retkost, a na svaki incident koji dospe do medija dolazi na stotinu za dlaku izbegnutih tragedija!


Preskupo


U strahovitom sudaru nesrećni muškarci iz okoline Vranja poginuli su na licu mesta, dok je lokomotiva vukla automobil nekoliko stotina metara dok nije iskočila iz šina. Ovim se broj žrtava na pružnim prelazima u poslednjih šest godina popeo na 35.


Na 5.500 kilometara srpskih pruga ima 2.138 prelaza, rampe postoje na 502 mesta, a ostali su obezbeđeni propisanom signalizacijom. U prevodu, to znači da ima 1.636 pružnih prelaza bez zaštitne rampe, a postavljanje samo jedne košta i između 100.000 i 200.000 evra.

Pritnscreen 
foto: Pritnscreen

Sahrana

CELO SELO ISPRATILO SAŠU I MARJANA


Saša Stojanović (42) i Marjan Dimitrijević (42), obojica iz sela Ćukovac kod Vranja, sahranjeni su juče na seoskom groblju. Saša je sahranjen u 12, a Marjan u 14 sati. Celo selo je ispratilo Sašu i Marjana na večni počinak. Od njih su se, osim porodica, oprostili prijatelji, kolege, komšije.


T. S.


Direktor Komiteta za bezbednost saobraćaja Damir Okanović kaže da im građani često prijavljuju pružne prelaze sa neispravnom signalizacijom, što je nedopustivo.

- Nesreće se dešavaju i zbog loše signalizacije, ali i zbog apsolutno apsurdnih situacija, gde ljudi kradu žice koje uključuju uređaje za signalizaciju. Dešava se i da ljudi namerno oštećuju opremu, iz čiste obesti. Baš nam je juče stigla prijava iz Sremske Mitrovice, gde signalizacija na pružnom prelazu nije u redu, jedan branik je podignut, dok drugi nije - kaže Okanović.


Iz slučajeva na kojima je veštačio, stručnjak za saobraćaj Milan Božović navodi da postoji više faktora koji mogu da dovedu do nesreće.


Ne znamo razloge


- Ili nema dobre signalizacije, ili je rampa pokvarena, ili nema trougla preglednosti koji je veoma važan. Ali, ima i vozača i pešaka koji ne poštuju signalizaciju, pa pokušavaju da prođu čak i kada su branici spušteni! Šta ih je nateralo na to, uglavnom nikad ne saznamo jer zaustavni put voza ide i 500-700 metara, pa su to većinom nesreće sa smrtnim ishodima - kaže on.

„Železnice Srbije“

Nema neobezbeđenih prelaza

Nenad Stanisavljević iz „Infrastrukture Železnica Srbije“ kaže za Kurir da ne postoje neobezbeđeni putni prelazi.

- Iako je duboko prisutno shvatanje da je obezbeđen samo onaj putni prelaz koji ima rampu, nije tako. Godišnje na putnim prelazima u Srbiji svojom nepažljivom, neopreznom i neodgovornom vožnjom vozači drumskih vozila oštete preko 2.000 branika i polubranika „Infrastrukture Železnica Srbije“ - kaže Stanisavljević i dodaje da je zbog krađe delova železničke infrastrukture dnevno prosečno pokvareno oko 20 putnih prelaza.

Kurir / Jelena Pronić

Foto: Privatna arhiva, T.S.