BEOGRAĐANI, TREBAĆE VAM MNOGO STRPLJENJA: Počinje niz velikih radova u Beogradu, čak i u samom centru! Evo kojih i gde
BEOGRAD - U Beogradu će u narednom periodu biti realizovani važni infrastrukturni projekti, a da je postavljanje šina na Mostu na Adi prvi u nizu.
Zatim, izgradnja novog savskog mosta, premeštanje starog na drugu lokaciju uz konsultaciju struke i građana oko novog mesta, kao i izgradnja tunela koji će povezati Karađorđevu ulicu i Bulevar despota Stefana.
Posao za postavljanje šina na Mostu na Adi dobio je "Energoprojekt", rekao je Vesić, navodeći da je to veliki posao i i da su pripremni radovi već počeli.
Završetak radova planiran je za 14 meseci, odnosno sredinom maja sledeće godine. Praviće se i dva nova stajališta, kod petlje u Radničkoj i sa novobeogradske strane, a saobraćaj će se odvijati normalno tokom radova.
Kada radovi budu završeni, Rakovica i Banovo brdo biće šinski povezani sa Novim Beogradom, što znači da će putovanje iz tih delova Beograda na drugu stranu Save trajati desetak minuta. Taj posao vredan je oko milijardu i 650 miliona dinara, a kada radovi budu završeni, odmah će se krenuti sa izgradnjom novog savskog mosta na mestu sadašnjeg Starog tramvajskog.
Do kraja godine biće završen projekat novog savskog mosta, početkom sledeće će biti raspisan tender, da bi prvog dana kada tramvaji budu krenuli preko Mosta na Adi počela izgradnja novog savskog mosta.
Stari most će istovremeno biti repariran i premešten na drugu lokaciju o kojoj će odlučiti struka, kazao je gradski menadžer Goran Vesić dodajući da bi zgodno mesto bilo u blokovima na Novom Beogradu, jer bi se tako spojili taj deo grada sa Adom Ciganlijom pošto je Beogradu potreban pešačko-biciklistički most koji povezuje Novi Beograd i Adu Ciganliju, jer bi se tako rasteretili ulaz na Adu, Most na Adi, smanjio broj automobila na najposećenijem beogradskom letnjem izletištu, a građani Novog Beograda i Zemuna bi na mnogo jednostavniji način stizali do Ade Ciganlije.
Novi savski most imaće četiri saobraćajne trake, ali i pešačku i biciklističku stazu.
Kod Ulice Vladimira Popovića i Zemunskog puta radiće se pristupne saobraćajnice, a na mestu sadašnje Autobuske stanice u Karađorđevoj ulici u isto vreme počeće se sa izgradnjom tunela od dva kilometra koji će povezati Karađorđevu i Bulevar despota Stefana. Taj tunel bi trebalo osetno da rastereti saobraćaj u centru grada, ali i da smanji broj vozila u centru između 11 i 14 odsto.
Sledi i nastavak uređenja Karađorđeve ulice, koji će uslediti za nekoliko meseci. Do kraja marta biće raspisan tender za uređenje Karađorđeve ulice, od Brankovog mosta do Pariske.
Istovremeno će biti urađena i rekonstrukcija Savskog keja na tom potezu, a do kraja godine biće izmeštena i železnička pruga, a biće urađen i novi kolovoz i biciklističke staze koje će na nekim delovima biti dvosmerne. Vrednost tendera za Karađorđevu ulicu i Savski kej iznosi oko 900 miliona dinara.
Do kraja marta biće raspisan i tender za rekonsatrukciju Trga republike, vredan preko 400 miliona dinara. Saobraćaj neće biti izmešten, ali će biti usporen. Drugi deo uređenja Trga republike uslediće kada se bude gradila zgrada opere i baleta. U narednih sedam dana biće raspisan i tender za uređenje Nušićeve ulice.
(Kurir.rs/Tanjug/Foto: Dado Đilas)