PREMIJERA PREDSTAVE DEVEDESETE: Mrzimo, puni smo gneva, a očajni!
Glumica Olga Odanović, koja u drami Gorana Milenkovića tumači majku kriminalca, kaže da se u njenom liku vidi raspad jedne porodice i zemlje, kao i sudbina ponižene žene
Nakon šest godina čekanja, na Svetski dan pozorišta, 27. marta, u Narodnom pozorištu premijerno će biti izveden komad „Devedesete“ u režiji Egona Savina.
U dramskom prvencu Gorana Milenkovića na sceni ćemo gledati samo žene - Zoru, Ranku, Lenu, Cecu i Sonju, koje su majke, sestre, žene ili ljubavnice dvojice vođe kriminalnog klana.
- Mnogi će se prepoznati u predstavi. Na koga tačno mislimo, videćete posebno u jednom sceni - kaže pisac.
Egon Savin ostavlja nas bez odgovora na pitanja ko su junaci, a kako ističe, on devedesete pamti samo po ratovima, turbo-folku i inflaciji.
- Stalno me danas pitaju o tim godinama. U pozorištu nema potrebe da izražavamo svoje političke stavove. Meni kao reditelju stvarnost je samo poslužila kao dobar materijal za stvaranje pozorišta. Devedesete su najturbulentniji period od Drugog svetskog rata. U predstavi se jednoumlje i doba turbo-folka reflektuju na intimne sudbine žena, a govorimo o raspadu porodice, što nam je bio motiv i cilj - naglašava Savin i dodaje:
- Devedesete su bile divno vreme. Živeli smo i na ulici i išli u kafane, a i srušili jedan režim.
On je posebno pohvalio sjajnu muziku Bore Đorđevića, s kojim je već sarađivao na predstavi „Tamna je noć“.
- Bora je napisao sjajne songove, koji imaju svoje mesto. Izbacili smo jedino muškarce.
Jednu od glavnih uloga igra i Olga Odanović, koja je poslednji put radila sa Savinom kao studentkinja.
- Od našeg susreta je prošlo 35 godina. Mislila sam da neću umeti s njim da radim. Imala sam tremu i strah. Moja majka Ranka, ko i svaka majka, uz svoje je dete i pristaje na sve. U svakom liku se vidi raspad porodice i duše. Lako se pristaje da se mrzi. Puni smo gneva, a očajni - pojasnila je Olga.
U podeli su još zvezda serije „Senke nad Balkanom“ Milica Gojković, Radmila Živković i Anja Mandić.
Kurir / Ljubomir Radanov, Foto: Zaknić Vićenco , Dragan Kadić