Kako možete stvoriti marketinški sadržaj na koji ljudi reaguju? Kako ih možete pretvoriti u verne pratioce brenda koji promovišete?
„Većina onih koji stvaraju marketinški sadržaj propuste jednu veoma važnu stvar. Oni sami sebi ne postave jednostavno pitanje: Da li bih ovaj sadržaj podelio/ la sa prijateljima?“, tvrdi Leonard Kim, partner u kompaniji „Bild jor influens“ (Build Your Influence), čiji je zadatak upravo da pomogne kompanijama da izgrade brend koji će ljudi voleti.
Kim navodi tri psihološka načela koja mogu pomoći svim marketinškim stručnjacima da privuku klijente i povećaju angažman prema brendu.
1. Pustite svoje kupce da pričaju o sebi
Nije nikakva novina da ljudi vole da pričaju o sebi, pogotovo o svojim uspesima ili potrebama. Ali koji je razlog za to?
Naučna studija, koju su sproveli stručnjaci sa Univerziteta Harvard, pokazuje da se prilikom kazivanja ispovesti u ljudima pokreću razne biohemijske reakcije. Ali zašto je to važno za marketing? Kada shvatite ovaj koncept, znaćete koja pitanja treba da postavljate svojoj ciljnoj publici i kako možete da ih navedete da govore o sebi, a da ih kroz te odgovore povežete s brendom.
Kim navodi da je jedan od načina da to uradite kroz kviz. Na primer, ako prodajete kozmetičke proizvode, možete da kreirate kviz s pitanjima poput: „Koja poznata ličnost ima kosu kao vi?", ili "Šta vaš lak za nokte govori o vašoj ličnosti?"
Niste sigurni kakav kviz treba da napravite za svoju kompaniju? Pogledajte šta to interesuje vašu ciljnu publiku i na šta već reaguje kako biste pronašli inspiraciju. Neki od njih su sigurno već radili neke od mnogobrojnih psiholoških testova koji kruže po internetu.
2. Mi smo konkurentna kompanija
Kada jednom uđete u posao, videćete konkurenciju svuda oko sebe. Ovom konceptu skoro da nisu potrebna nikakva naučna otkrića, niti dokazi, jer sportska takmičenja danas ne bi postojala da nema takmičarskog duha i konkurentnosti.
Konkurencija je nešto što je normalno za sve ljude. Zašto? Zato što je malo ko zadovoljan time što se nalazi tu gde jeste i što jeste upravo ono što jeste. Ljudi žele da napreduju, da postaju bolji u poslu, da više postižu i zarađuju. A kako je s pojedincima, tako je i s celim kompanijama.
Kada shvatite da ljudi vole da se takmiče, možete to da uključite u svoje marketinške strategije. Ako to uradite na pravi način, možete čak i da navedete svoje korisnike da se takmiče u tome ko će više voleti vaš brend i ko će na bolji način to da pokaže i drugima.
Time vaši potrošači ne postaju samo verni kupci, već i najbolji promoteri i ambasadori brenda. Odličan primer za to je takmičenje „Gerber bejbi“. Ovo je godišnji događaj koji će uskoro da proslavi 100. rođendan, što je glavni aspekt marketinga ovog brenda.
Roditelji treba da pošalju slike svoje dece, podele sadržaj sa što je više ljudi moguće i tako dobijaju priliku da svet potvrdi da li je njihovo dete najslađe na svetu. Kada se ovako objasni, zvuči pomalo okrutno, ali ljudi ipak pristaju na to, jer vole da se takmiče.
Mnogi su motivisani činjenicom da će oni dobiti titulu „roditelja najslađe bebe“ na svetu. Celo ovo iskustvo je neverovatno emocionalno i efektno, jer se na taj način u aktivnost brenda uključuje cela Gerberova mreža potrošača – od onih koji prijavljuju decu do onih koji komentarišu slike, glasaju i slično.
3. FOMO (strah od propuštanja) je stvaran
Strah od toga da ćemo nešto propustiti ili da će nam nešto nedostajati jeste osećaj stalno prisutan u pozadini naše svesti koji nam govori da na neki način ne živimo svoj život onako kako bi trebalo i kako bismo želeli.
Društveni mediji još više utiču na taj osećaj, jer stalno dobijamo informacije o svojim prijateljima i njihovim uzbudljivim momentima u životu, tako da nam se čini kao da smo jedini koji ne rade ništa zabavno. Osim toga, na društvenim mrežama možete da pratite i ljude koje ne poznajete lično i vidite kako putuju svetom i piju egzotična pića dok vi sedite u kancelariji ili radite.
I zbog svega toga, dolazi do povećanja takozvane krize četvrtine života. Još jednom se postavlja pitanje – kakve sve to veze ima s marketingom? Ukazujući na to da će vaši potrošači propustiti neko iskustvo ako se ne uključe i ako ne postanu deo zajednice kupaca i obožavatelja vašeg brenda, možete da stvorite veoma moćno marketinško sredstvo.
Pokušajte da pišete i delite sadržaje s naslovima koji upućuju na tajne u članku ili koji koriste princip „ovo će vam promeniti život“. Možete čak i da odete korak dalje i kada podelite članak na društvenim medijima, kažite da će ih činjenica uplašiti ili zadiviti. Stari primer za ovu taktiku primenjuje se kada se proizvod prodaje na ograničeno vreme, iako datum završetka nije planiran.
Koristite sva svoja saznanja mudro, poštujte svoje klijente i angažujte ih uz vredan sadržaj i vaš uspeh u karijeri menadžera digitalnih medija je zagarantovan.
(Promo - tekst / Foto:Promo)