Dru Nejzer, osnivač i izvršni direktor kompanije „Renegade“, proveo je pet godina intervjuišući 64 stručnjaka za marketing i objavio svoju novu knjigu o marketingu „The CMO's Periodic Table: A Renegade's Guide to Marketing“. Pred vama je nekoliko citata vrhunskih svetskih eksperata o nekim od osnovnih tema marketinga, koji vam mogu pomoći da i vi postanete stručnjak u ovoj cenjenoj oblasti.
1. Postavljanje očekivanja
Džefri Hajzlet (C-Suite Network), bivši direktor marketinga u kompaniji „Eastman Kodak“, kaže:
„Mnogi direktori marketinga se suočavaju s neuspehom, jer su zaboravili da postave uslove koje treba da zadovolje. Kao na primer: neću da krenem dalje dok ne saznam tačno šta naše kupce (među koje, u nekim slučajevima, može da spada i vaš šef) čini zadovoljnim."
Hajzlet preporučuje da, pre nego što se upustite u novi zadatak, saznate šta su sve „uslovi zadovoljstva kupaca".
2. Planiranje
Bob Kraut (Papa Jons Pizza) preporučuje da napustite udobnost vaše kancelarije i izađete na teren kako biste iz prve ruke čuli šta vaši zaposleni, klijenti i partneri govore o vama i vašem brendu. On takođe savetuje da razmislite dvaput pre nego što odbacite uspešnu kampanju.
Kraut navodi da marketinškim stručnjacima i direktorima kampanje često dosade mnogo pre nego klijentima i potrošačima. Tako se upuštaju u kreiranje nove kampanje i pre nego što su iskoristili sve potencijale prethodne.
3. Istraživanje
„Istraživanja vam ne pomažu samo da dobijete informacije koje su korisne za kreiranje i planiranje marketinške kampanje", kaže Erik Iden (Cvent), „već vam takođe mogu pružiti provokativne i uverljive informacije za marketinški sadržaj".
Iden smatra da stručnjaci za marketing treba da iskoriste svaki način koji mogu kako bi prikupili korisne podatke jeftino i efikasno. Vodeće pitanje za istraživački projekat treba uvek da bude: „Koje će informacije pomoći našim klijentima?"
4. Strategija
„Kada planirate svoju strategiju brenda, počnite sa željom da je promenite, a ne samo da je poboljšavate", sugeriše Kolet la Fors (ICF International). Ona savetuje svim marketinškim stručnjacima da naporno rade kako bi uklonili komplikacije iz bilo koje poslovne strategije.
Takođe smatra da uvek treba da postoji barem neki budžet koji je dostupan za eksperimentisanje, jer je to najbolji način da saznate šta vam nedostaje i kako možete da ostanete relevantni na tržištu.
5. Brendiranje
„Šta predstavljate i zašto?", pita Dejv Minifi (Centene). „Kako to sprovodite u delo? Koje iskustvo brenda prenosite?" On preporučuje svim marketinškim stručnjacima da provedu 90 dana praveći plan, što će započeti s barem 30 do 60 dana prikupljanja podataka.
6. Rebrendiranje
„Ako ne možete da dobijete podršku svog šefa za ovu inicijativu od početka", kaže Vendi Njuman (ANM Healthcare), „nemojte ni da se trudite, jer će ona biti osuđena na neuspeh... Zato svoju kampanju za rebrendiranje prvo predstavite i razradite sa svojim timom i ostalim zaposlenima. A onda, kada ste se uverili da je seme promene posejano i da su svi na vašoj strani, podelite to sa ostalima."
7. Merni podaci:
„Marketinški stručnjaci koji sve svoje resurse ulažu u dokazane taktike ili kanale izgubiće bitku na tržištu", kaže Dan Marks (First Tennessee Bank).
„Prema tome, eksperimentisanje je neophodno. U eksperimentima neke stvari će se pokazati kao funkcionalne, ali mnoge od njih neće. Edison je rekao da je bitan deo uspeha da stvori sijalicu bio i to što je našao devedeset i devet načina na koje to nije uspelo."
8. Konzistentnost
„Na kraju dana ne radi se o tome šta ja mislim da će da funkcioniše ili neće, već o tome kako potrošač reaguje na brend i proizvode", kaže Luis Kamuto (Camuto Group).
„Kada ste u nedoumici, slušajte svoje klijente!"
9. Novi proizvodi
„Najbolji stručnjaci su uvek u potrazi za načinima na koje mogu da se povežu s klijentima a da pri tome urade nešto što nisu radili pre", kaže Li Aplbam iz kompanije „Patron Spirits“, svetski poznate po tekili.
„Mi komuniciramo s vrlo specifičnom publikom. Isti ti ljudi prate pokret ‘Od njive do trepeze’ (Farm-to-table). To je pokret koji se zalaže za to da se u lokalnim restoranima i školskim kuhinjama služi domaća hrana, koja se kupuje direktno od lokalnih proizvođača. Mi smo, u tom slučaju ‘od bašte do čaše’ (garden to glass). Svi naši sastojci direktno iz lokalnih bašta idu u čašu naše tekile.“
10. Izgradnja poverenja
„Budite brend kom potrošači veruju", kaže Kris Brul iz kompanije „Kawasaki“. „Poverenje se stiče tako što ćete pokazati svojim potrošačima da ste pouzdani, isporučujete robu na vreme, otvoreni ste za saradnju. Takođe je bitno da vaš cilj, smer, strategija i kompanija budu važniji od vaših ličnih interesa.“
Ako želite da direktno utičete na ostvaren profit preduzeća i istovremeno steknete stručnost u jednoj od najdinamičnijih poslovnih oblasti, marketing je pravi izbor karijere za vas. Više o tome kako ćete postati marketinški stručnjak možete saznati na ovom linku.
( Promo tekst - Foto: Promo)