Prema istraživanju Fondacije Katalist rađenog u partnerstvu sa Trag fondacijom, u 2017. godini u Srbiji građani i kompanije donirali su 27 miliona evra za opšte dobro, što je 28 odsto više nego u 2016. godini, i predstavlja najveći iznos donacija otkako postoje istraživanja filantropije u Srbiji, što ukazuje na ohrabrujuć trend u domaćoj filantropiji.
„U Srbiji postoji konstantan rast dobrotvornih davanja. Napredak koji sada vidimo rezultat je boljeg razumevanja darodavaca da davanje za opšte dobro ima dvostruku svrhu: pomoć kada je ona neophodna, ali i dugoročno ulaganje u društvo“, ističe Aleksandra Vesić, autorka istraživanja i osnivačica Fondacije Katalist kao glavni razlog rasta.
Iako lečenje sugrađana dominira kao oblast za koju se najviše donira, pored opšteg rasta dobrotvornih davanja, posebno raduje rast donacija za obrazovanje, koje je sa 12,8 odsto po prvi put na trećoj poziciji najzastupljenijih tema, posle zdravstva i podrške marginalizovanim grupama.
Kada je reč o primaocima donacija, neprofitne organizacije ove godine učestvuju sa 25,6 odsto u ukupnom broju dobrotvornih akcija, čime su se gotovo izjednačile sa državom kao primaocem. To ukazuje na rast poverenja u određene neprofitne organizacije.
"Ohrabruje nas rast davanja za neprofitne organizacije, kao i pozitivan trend sve dugoročnijih i kvalitetnijih partnerstava između neprofitnog i poslovnog sektora. Trag je do sada podržao skoro 100 organizacija koje su od pojedinaca i preduzeća u svojim zajednicama prikupile preko 600.000 dolara. U saradnji sa drugim partnerima, nastavićemo da podstičemo porast poverenja u rad civilnog društva i u njegove kapacitete da rešava pitanja od važnosti za građane", izjavila je Biljana Dakić Đorđević, izvršna direktorka Trag fondacije, i dodala da očekuje da se ovaj trend nastavi.
Istraživanje o dobročinstvu u Srbiji i celom regionu zapadnog Balkana, Fondacija Katalist sprovodi od 2013. godine, treću godinu zaredom u partnerstvu sa Trag fondacijom, a od ove godine uz podršku Čarls Stjuart Mot fondacije.
Promo tekst - Foto: Promo