URNEBESNA PITANJA ZA NAGRADNU IGRU SA RAČUNIMA: Može li fiskalni od sudžuka? Kako da mi sve stane u 100 dinara? HIT

Marina Lopičić

Da li treba da ispeglam račune jer su se izgužvali u džepu? Kako da sve što kupim "uguram" u tačno 100 dinara? Morate da organizujete kurs za pravilno izvlačenje koverata, ovako ne valja...

To su samo neka od neobičnih pitanja i sugestija građana upućenih kol-centru NALED-a u toku nagradne igre sakupljanja računa "Uzmi račun i pobedi".

U lutriji koju je organizovala Vlada i koja se završila prošlog vikenda, građani su poslali ukupno 10.732.295 koverata sa više od 107 miliona fiskalnih računa. Za dva meseca, koliko je trajala igra, dodeljeno je 11 stanova, 100 automobila "fijat 500L" i 180 vaučera za kupovinu robe.

Iako su pravila lutrije predočena pre njenog početka i konstantno ponavljana, više od 3.000 građana zvalo je kol-centar kako bi dobilo pojašnjenja i rešilo nedoumice. Bilo je i izuzetno komičnih pitanja, kao i predloga, a neki su potpuno pogrešno razumeli pravila igre.

Printscreen RTS 
foto: Printscreen RTS

Tako je jedan od učesnika shvatio da svaki fiskalni račun mora da iznosi tačno 100 dinara, pa se namučio da u prodavnici uvek kupi proizvode čiji će zbir biti 100 dinara. Kol-centru se obratio i građanin koji je istu stvar shvatio na potpuno drugačiji način. Naime, on je smatrao da je dovoljno da prodavcu u trgovini pruži tačno 100 dinara, pa ako je račun manji, da uzme kusur. On je verovao da je taj račun validan za učešće u igri. Ubeđen da je u pravu, slao je fiskalne račune sa manjim iznosima, a tek pred kraj nagradne igre objasnili su mu da takvi računi nisu validni.

Bilo je i onih koji nisu znali šta je zadnja, a šta prednja strana koverte. Ispostavilo se da je to i jedna od najčešćih nepoznanica za građane. Dešavalo se da zbog toga neki sami sebi pošalju koverte jer su na obe strane ispisali samo svoje podatke i adresu, pa je jedna starija sugrađanka sebi poslala čak 90 koverata.

U NALED-u, koji je zajedno sa Vladom Srbije organizovao lutriju, kažu da su neki želeli i da pošiljke dostave lično njima, kako se ne bi zagubile u transportu.

Kurir 
foto: Kurir

- Tako su pojedini građani čak dolazili i do naše kancelarije. Bilo je dosta učesnika koji su možda i preozbiljno shvatili pravila, pa su hteli da znaju da li uvek moraju da peglaju račune koji su se izgužvali. Česta pitanja su bila i u vezi sa tim da li računi u jednoj koverti mogu biti izdati istog dana i u istoj prodavnici, kao i da li računi izdati za pojedine proizvode mogu da se šalju - navode u NALED-u.

Zanimljiv primer je jedna građanka koja je objašnjavala sagovorniku u kol-centru da mnogo voli suhomesnate proizvode, a posebno sudžuk.

- Ona je pitala da li u jednoj koverti mogu biti računi izdati samo za kupovinu sudžuka. Takođe, imali smo i čoveka koji je razvrstao čak 3.000 fiskalnih računa po datumima, tako da se u jednoj koverti nalaze računi samo iz jednog meseca - kažu u NALED-u.

Printscreen/RTS 
foto: Printscreen/RTS

Najviše nedoumica i sugestija izazvalo je pravilo oko obaveznih podataka pošiljaoca, i to najčešće broja telefona. Jedan od starijih učesnika nagradne igre požalio se da se plaši da njegov broj ne vidi komšija koji radi u pošti, pa je predložio da broj telefona napiše na svakom fiskalnom računu, a ne na koverti. Naravno, ovakva sugestija nije prihvaćena, pa su njegove pošiljke bile nevažeće.

- Neki građani su nas zvali sa predlozima za unapređivanje procesa izvlačenja u nagradnoj igri, načina slanja kao i preuređivanja pravila. Jedan upečatljiv primer detaljnog pristupa pravilima izvlačenja jeste građanin koji je predložio da uvedemo kurs za izvlačenje koverata - ističu u NALED-u.

Građani su zvali kol-centar i da se požale na nesavesne trgovce, pa je tako bilo primedbi na hladan burek ili bajatu salamu, a da pritom nisu dobili ni fiskalne račune. Nekima nije bilo jasno kako izgleda potvrda o plaćanju karticom, a kako fiskalni račun, da bi nakon dugog razgovora sa operaterom kol-centra shvatili da nikada nisu ni imali platnu karticu.

(Kurir.rs/Blic-S.Gavrić)