Po novom pravilniku o tehničkim pregledima koji stupa na snagu 5. jula, meriće se emisija izduvnih gasova pa svako vozilo koje nema katalizator, a čija cena je od 150 pa sve do 1.000 evra, neće moći da bude registrovano!
Po tome ispada da maltene svako treće vozilo u Srbiji neće moći da prođe tehnički pregled! Većina vlasnika automobila nije proveravala prilikom kupovine da li zaista na automobilu imaju katalizator, jer su podrazumevali da ukoliko po specifikaciji vozilo treba da ga poseduje, onda ga i poseduje. Ali ne lezi vraže.
Miljan Stanišić, iz auspuh-servisa „Pirke“, objašnjava da su mnogi uvozili automobile iz inostranstva, skidali s njih katalizatore, kamuflirali to i zatim ih tako prodavali.
- Masa automobila u Srbiji nema katalizator, neki nisu ni znali da to postoji, drugi su ih namerno skidali i prodavali, jer taj deo ima platinu u tragovima na sebi. Treći su zaključili da im je lakše da izvade katalizator kad se pokvari nego da kupuju novi, jer zaista znaju da budu skupi. Bilo je i krađa katalizatora - kaže Stanišić i dodaje da skoro svi automobili proizvedeni od 90-ih godina naovamo imaju fabrički predviđene katalizatore.
Mnogi vlasnici automobila sada su u problemu jer, recimo, u polovni stariji model „fijat punta“, koji košta oko 1.000 evra, ukoliko ga nemate, morate da ugradite katalizator od 350 evra. Skoro pa pola cene auta.
Kurir / J.Pronić
Foto: Shutterstock