Sve je više ljudi koji sebe nazivaju marketinškim menadžerima za internet samo zato što vode kompanijske naloge na različitim društvenim mrežama. Međutim, spektar veština koje mora da ima jedan zaposleni u digitalnoj agenciji prevazilazi okvire pukog objavljivanja vesti i odgovaranja na komentare i poruke pratilaca. Zato smo za vas pripremili nekoliko tajni koje, kako piše blog „Kuno creative“, napredni korisnici znaju i koje vam mogu pomoći u vašem nastupu na društvenim mrežama.
Precizno targetiranje
Iako se targetiranje ciljnih grupa na Fejsbuku (Facebooku) na našim prostorima često svodi na određivanje opsega godina potencijalnih korisnika i njihove lokacije, postoji čitav univerzum detaljnog ciljanja i određivanja specifičnosti vaših ciljnih grupa.
Ovi detalji idu od toga koji brend obuće ljudi nose, u kojim firmama rade, koliko dece imaju, koji je nivo primanja u domaćinstvu u kome žive, do informacija o tome da li su se nedavno verili ili venčali, gde su letovali prethodne godine, da li njihovi prijatelji prate stranice vezane za farmaceutsku industriju i još mnogo drugih parametara koje možete i sami da istražite.
Poznavanje ovih mogućnosti može biti od velikog značaja za specifične kampanje koje plasirate zbog određenih akcija koje sprovodite. Istražite i iskoristite ove prednosti oglašavanja na Fejsbuku.
Komunicirajte sa konkretnim ljudima
Kada plasirate standardnu digitalnu kampanju, vi nikada ne znate do koga će vaša poruka doći i koja osoba će je pročitati. Međutim, možete da kreirate liste ljudi koji su koristili vaš proizvod ili su se na neki način registrovali na vašem sajtu i da svima njima uputite reklame koje želite. Ove liste mogu sadržati podatke poput imejl adrese, IP adrese, imena i prezimena i svih podataka za koje su ljudi prethodno dali saglasnost za korišćenje.
Za razliku od targetiranja preko „kolačića”, koji se odnose na nepoznate korisnike, imejl adresa je povezana sa konkretnom osobom.
Plasirajte na Fejsbuku reklame svojim pratiocima sa Instagrama
Ukoliko imate poslovni nalog na Instagramu, koji je povezan sa vašom stranicom na Fejsbuku, onda je važno da znate da možete lako da doprete do svojih pratilaca i na jednoj i na drugoj mreži. Razlog je to što je Fejsbuk vlasnik Instagrama.
Ono što je takođe važno da znate jeste da je obavljanje konkretnih prodaja mnogo delotvornije preko Fejsbuka, zbog kvaliteta njihove platforme za oglašavanje.
„Zaobiđite” pravilo za 20% teksta
Ukoliko se bavite digitalnim oglašavanjem, onda vam je sigurno poznato da Fejsbuk ima čuveno ograničenje prema kome oglas koji plasirate ne sme da ima više od 20% površine na vizuelnom delu zauzete tekstom. To znači da morate napisati malo, ali pametno i u što sitnijem fontu.
Međutim, i ovo pravilo se može zaobići tako što ćete postaviti video-oglas u kome će pisati sve što želite, makar trajalo i pet sekundi, a u „tumbnail“, odnosno u vizuelni deo oglasa, koji ćete postaviti kao naslovni, smestite samo minimum koji može proći kroz oglašivačku platformu. I problem je rešen.
Naučite i ostale tajne oglašavanja
Internet-marketing nije nešto što bilo ko može da radi i što može da se nauči preko noći. Dosta toga možete saznati preko interneta, ali to ne vredi mnogo ukoliko ne poznajete osnove i ne naučite teorijski zašto nešto funkcioniše i to istovremeno ne potvrdite kroz praksu. Ne gubite vreme na kratkim kursevima, već posvetite bar jednu godinu usavršavanju i svojoj budućoj karijeri.
Upišite obuku za internet-marketing i počnite da tražite posao u struci koji će vam pomoći da nastavite da se usavršavate i postanete stručnjak u oglašavanju na Fejsbuku.
( Promo tekst - Foto: Promo )