Najbolji srpski automobilista Dušan Borković osvojio je novih 12 bodova na trećem vikendu šampionata TCR Evropa.
Vozač NIS Petrol tima u saradnji sa Target competition timom u svom automobilu Hyundai i30 N sa brojem 62, na stazi Spa Frankoršamp u Belgiji je startovao sa šeste pozicije, a zauzeo četvrto mesto u prvoj trci, uprkos svim otežavajućim okolnostima zbog balansa performansi, koji je njegov auto stavio u podređenu poziciju, zajedno sa ostalim vozačima Hjundaija.
Pančevački as je već u petak na slobodnim treninzima pokazao da je najbrži vozač u Hjundaiju, međutim, uprkos smanjenom klirensu sa 100 na 90 milimetara, snaga motora ostala je na 97.5 odsto, a težina na 1.325 kilograma, što je Borkovića i njegove kolege sa istim automobilom ostavilo u podređenom položaju u odnosu na sve konkurente, a pogotovo one iz Folksvagen grupacije i Pežoa.
Bez obzira na inferiornost na pravcima, Borković je vozio na ivici i u par navrata bio na pragu izletanja sa staze. Ipak, samo takav pristup omogućio mu je da bude koliko-toliko blizu vozača drugih proizvođača. To se videlo na subotnjim kvalifikacijama, kada je uprkos svim prognozama Borković uspeo da se domogne šestog mesta, što ga je ostavilo bez novih bodova, ali i omogućilo da u nedelju na drugoj trci startuje s pete pozicije na inverzivnom startu.
Duca je kao šesti na startu prve trke i fantastičnim manevrom i ulaskom na unutrašnji deo pred prvu krivinu uspeo da napreduje za čak dva mesta. Adrenalinski nastup srpskog vozača nije jenjavao i krenula je priprema napada na treće mesto, na kome je bio Španac Mikel Askona, koji je uoči ovog trkačkog vikenda imao isti broj bodova kao i Dušan na prvom mestu u generalnom plasmanu.
Bilo je pitanje trenutka kada će Borković demonstrirati svoje majstorstvo na stazi, kada ga je bez ikakvih trkačkih rezona sa spoljne strane krivine udario petoplasirani Stefano Komini. Borković je, na samo njemu znan način, sačuvao četvrto mesto, ali je Kominijev neshvatljivi manevar učinio taman toliko da ga potpuno uspori i omogući Askoni da pobegne i osigura treće mesto.
Borković je od tog trenutka izvlačio i više od maksimuma iz svog automobila i dao se u poteru za najboljom trojicom, Verneom, Potijem i Askonom, ali bolje od četvrtog mesta nije mogao jer je bio evidentan deficit brzine Hjundaija, što je u ovakvim okolnostima i u konkurenciji 20 vozača na stazi izvanredan uspeh.
Ipak, iako se činilo da će Borković rutinski privesti trku kraju, u finišu se videlo koliko su ostali proizvođači sa trenutnim balansom superiornijI. Vozač Pežoa Briše, koji je u kvalifikacijama bio treći, ali je izgubio poziciju na startu, prosto je leteo na stazi i potpuno istopio zaostatak za Borkovićem. U poslednji krug ušao mu je u rep i praktično svi na stazi očekivali su da sa 102.5 odsto snage motora lako prestigne Ducu do kraja. Tako nije mislio Borković, koji je sve nedostatke na automobilu kompenzovao vanserijskom vožnjom odbio sve napade, da bi kroz cilj prošao sa svega četiri stotinke ispred Brišea.
"Zadovoljan sam pre svega jer sam završio trku i to na boljoj poziciji nego što sam se nadao. Ovo kao da je Folksvagen ili Pežo kup, nemoguće je sa ovakvim ograničenjima voziti s njima jer su samo na pravcu brži za 0.8 sekundi. Svi u timu su srećni jer, kako kažu, ovo je moja najbolja vožnja u sezoni. Pežo me je stizao po 60 metara na pravcu, ali sam uspeo da zadržim četvrto mesto. Stvarno ne umem da objasnim šta se dešava s balansom performansi, kao da vozim u drugoj klasi. Da nije mene, ostali bi zaostali ko zna koliko. Ne hvalim se, ali tako je, a uprkos tome ostavili su me kao da sam stajao na stazi. U nedelju očekujem još težu trku jer će svi brži vozači hteti da nas prestignu otpozadi zbog inverzivnog starta i biće mnogo guranja i udaranja na stazi. Ljut sam zbog svega, ali s puno optimizma gledam na sledeću trku. Trudiću se da opravdam svu podršku navijača, sponzora, tima I Srbije", rekao je Borković posle prve trke.
Duca je posle pet trka na drugom mestu u generalnom plasmanu sa 78 bodova, pet manje od prvoplasiranog Askone. Naredna, šesta trka TCR Evrope biće vožena u nedelju, s početkom od 11.20 , a u odloženom prenosu od 12:20 na RTS 2. Borković će startovati na boljoj poziciji od Askone što mu daje nadu da može da povrati vođstvo u generalnom plasmanu.
(NIS PETROL RACING TEAM)