BEOGRAD - Radna grupa za izradu medijske strategije formirana je danas na sastanku premijerke Srbije Ane Brnabić sa predstavnicima medijskih i novinarskih udruženja, a predsednik te radne grupe biće predstavnik Ministarstva kulture i informisanja Dejan Stojanović, saopštila je Vlada Srbije.Radna grupa sastoji se od devet predstavnika medijskih i novinarskih udruženja i osam predstavnika države.
Članovi Radne grupe u ime medijskih i novinarskih udruženja su: Vukašin Obradović, Tanja Maksić, Jelena Kleut, Stojan Marković, Boban Tomić, Dalila Ljubičić, Nino Brajović, Maja Rakovic i Dragana Čabarkapa.
Predstavnici države su predstavnici Ministarstva finansija Jelena Tanasković, Ministarstva pravde Radomir Ilić, Ministarstva za državnu upravu i lokalnu samoupravu Saša Mogić, Komisije za zaštitu konkurencije Marija Kovačević, Republičkog zakonodavstva Ranka Vujović, Uprave za javne nabavke Jelena Marković, Republičkog sekretarijata za javne politike Dejan Raketić, kao i predstavnik Vlade Vojvodine Atila Marton.
Medijska strategija će biti izradjena uz podršku OEBS i Delegacije Evropske unije u Srbiji.
Na sastanku je dogovoreno da Vlada Srbije formira Koordinaciono telo za saradnju sa medijima, dok će medijska i novinarska udruženja formirati Tim za dijalog. Ova dva tela zajedno će i operativno raditi na rešavanju problema novinara i medija.
Članovi Koordinacionog tela biće savetnica predsednika Srbije za medije Suzana Vasiljević, savetnica premijerke za medije Jelena Kovačević, Nemanja Pantić iz Ministarstva unutrašnjih poslova, Ana Subotić iz Ministarstva kulture i informisanja, Milica Vučković iz Ministarstva pravde, Jelena Parezanović iz Ministarstva državne uprave i lokalne samouprave i Ranka Vujović iz Republičkog sekretarijata za zakonodavstvo.
Današnjem sastanku prisustvovali su ministar kulture i informisanja Vladan Vukosavljević, Suzana Vasiljević i Jelena Kovačević, šef misije OEBS ;u Srbiji Andrea Oricio, predstavnici Delegacije EU u Srbiji i Fondacije Konrad Adenauer.
Vukašin Obradović: Potrebna obnova medijskog pluralizma
Jedan od osnovnih ciljeva rada na budućoj Medijskoj strategiji biće utvrdjivanje medijskog pluralizma i stvaranje takve medijske scene koja će omogućiti gradjanima da budu informisani iz više izvora, rekao je agenciji Beta predstavnik Nezavisnog udruženja novinara Srbije ;i član nove Radne grupe Vukašin Obradović.On je rekao da se radi na dokumentu koji će biti priložen novoj Radnoj grupi Ministarstva kulture i informisanja za izradu Medijske strategije.
Obradović je naveo da prošla Medijska strategija nije dala rezultate u onome što je bio njen osnovni cilj - zaštita javnog interesa, odnosno interesa gradjana u informisanju.
"Ono na čemu ćemo mi pokušati u radu na budućoj Medijskoj strategiji, jedan od osnovnih ciljeva je rad na obnovi medijskog pluralizma koji se negde kroz projektno sufinansiranje, ali i privatizaciju koja je izvedena uz mnoštvo sumnjivih kupaca koji nisu imali medijski već politički interes, dovela do toga da su gradjani uskraćeni za objektivno, nepristrasno i sveobuhvatno informisanje", rekao je Obradović.
Prema njegovim rečima, na taj način gradjani mogu da uporedjuju informacije i na osnovu toga donose odluke koje su važne ne samo za njihov svakodnevni život veći i za njihov angažman u društvu kao gradjana.
"Stav oko učešća države u medijima i o regionalnim servsima se nije promenio, dakle treba da se povuče, ali ne iz onoga što je zaštita javnog interesa. Precizno moramo da definišemo kako će država da zaštiti javni interes u informisanju", rekao je Obradović.
On je rekao da država mora da ima jasnu ulogu u sistemu informisanja, ali ne na dosadašnji način koji je bio usmeren na to da se favorizuje jedna grupa medija na račun druge.
"Pokušaćemo da napravimo takvu Strategiju koja će i kroz sufinansiranje medijskih sadržaja i položaj,pre svega, lokalnih medija i javnih servisa da napravi nekakav iskorak ka drugačijom medijskoj sceni od one koji trenutno imamo", kazao je Obadović.
On je ocenio da je najveći deo problema na medijskoj sceni u proteklom periodu nastao zbog neprimenjivanja zakona koji su proistekli iz prošle Medijske strategije.
"Reč je pre svega o neprimenjivanju u vezi sa projektnim sufinansiranjem i čestim kršenjima ili zloupotrebom procedure, pa se umesto finansiranja javnog interesa pretvorila u finansiranje stranačkih medija", rekao je Obradović.
On je naveo da postoji i veliki problem sa Regulacionim telom za elektronske medije - REM, koji je "kancerogeno tkivo na medijskoj sceni Srbije", jer se ne pridržava zakona i ne koristi ovlašćenja koja su mu na raspolaganju.
U Kragujevcu su danas predstavljene polazne osnove za izradu Strategije koje su zajednički stavovi NUNS, NDNV, PU ''Lokal pres'', ANEM, AOM.
Posle Niša i Novog Sada i u Kragujevcu su održane konsultacije sa predstavnicima medija iz regiona oko strateških rešenja u oblasti razvoja sistema javnog informisanja u Republici Srbiji do 2023. godine.
(Kurir.rs/Beta)