Četiri greške koje prave svi preduzetnici!

Promo

Iako se na greškama uči, kada je reč o novim, a posebno o malim firmama, svakako je bolje da ih izbegnete. Ako se može suditi po istraživanju sajta SBA, koji se bavi trendovima u preduzetništvu i startap sceni, samo 48 odsto novih firmi ima tendenciju da preživi i opstane nakon prvih pet godina rada.

Ne očajavajte, to je i dalje gotovo pedeset odsto, što znači da samo od vas zavisi kako će se vaš biznis razvijati. Evo šta je to na šta morate posebno da obratite pažnju i šta su najčešći pogrešni koraci koje novi preduzetnici prave.

Krijete informacije od zaposlenih

Kao vlasnik određene poverljive informacije, kao što su finansijske transakcije, ugovori i izveštaji o platama, morate zadržati za sebe ili samo među pripadnicima menadžmenta firme.

Međutim, o nekim opštijim informacijama, promenama u strategiji, vestima o novim članovima tima, o novim poslovima, morate otvoreno da komunicirate sa svim ljudima s kojima radite. Na taj način se gradi poverenje i obezbeđuje transparentnost na duge staze. Kasnije će i vama biti od koristi da pratite raspoloženje i produktivnost članova tima.

Promo 
foto: Promo

Kasno zapošljavate ljude

Kako mali preduzetnici često imaju ograničen budžet, dešava se da tim proširujete tek kada se posao unapredi i poraste. Ali na taj način u samom početku izgubite dragoceno vreme. Tako se neretko gube klijenti, a posao trpi. Zato morate dobro da predvidite sve potencijalne promene i pripremite tim za širenje i pre nego što se posao zvanično proširi.

Ne razmišljate previše o pozicijama

Od ogromnog je značaja koju ćete osobu izabrati za koju radnu poziciju. Ukoliko ste tek pokrenuli svoj posao, dajte sebi malo vremena. Razmislite o tome koje ćete sve poslove raditi i gde vam je podrška neophodna.

Imajte u vidu to da su neke osobe programirane da rade samo jedan posao, ali da ga rade fantastično, dok neke druge mogu da se smenjuju na raznim pozicijama, jer imaju talenta za više veština.

Na vama je da prepoznate kome pristaje koja radna pozicija i da mu je pažljivo dodelite. Od toga zavisi nastavak razvoja vašeg biznisa.

Promo 
foto: Promo

Ne razmišljate dugoročno

Osnovna greška svakog novog preduzetnika je to što razmišlja samo kako da preživi dan, nedelju ili mesec.

Ukoliko ne postavite strategiju tako da vaš poslovni model bude održiv i za godinu, dve ili pet godina, ne možete očekivati da ćete uspeti. Poslovni plan je ključ vašeg uspeha. Morate da ga formirate, razvijete i napišete pre nego što počnete da ostvarujete bilo koju od svojih ideja.

Iako vam se nekada učini da nije moguće ostvariti sve što ste zamislili, pokušajte da budete strpljivi i da planski i sistemski radite na tome.


Svaki početak je težak, posebno preduzetnički. Međutim, kada pregrmite prvih nekoliko meseci i uhodate se, biće vam lakše. Da biste mogli to da učinite, neophodna su vam znanja o vođenju biznisa, poznavanje tehnika rada i alati koji će vam pomoći u svakom narednom koraku. Zato upišite obuku u domenu preduzetništva. Steknite kvalitetnu osnovu za pokretanje i održanje sopstvenog poslovnog modela.

(Promo - tekst / Foto:Promo)