KAKO VOZOM NA CRNOGORSKO PRIMORJE?! Topčider daleko, nema infrastrukture, na stanici NE MOŽETE KUPITI NI VODU!

Printscreen/Youtube

Putnička sezona uveliko je u toku. Uprkos tome, stanica Topčider sa koje od 16. juna saobraćaju dolazni i polazni vozovi za Bar još uvek u potpunosti nije završena. Putnici kažu da ih sem udaljenosti, muči i to što nedostaje osnovna infrastruktura.

Sa stanice Topčider odnedavno kreće i brzi voz za Bar, ali se do njega dolazi prilično sporo.

Građani koji su koristili topčidersku stanicu kao polaznu za crnogorsko primorje uglavnom nisu zadovoljni njom:

“Dolazimo sa Zvazdare, vozili smo se skoro sat vremena dovde.”

“Zamislite koliko morate da idete u krug da biste došli na železničku stanicu.”

“Nama iz Resnika bliže ovde, nego u Beogradu.”

Sem udaljenosti, putnici se žale i na samu stanicu, koja kako kažu, nije u potpunosti osposobljena za korišćenje.

“Ovde ne možete da kupite najosnovnije, mislim šta god, vodu.”

“Saobraćaj da se reguliše, jer jedino tramvajem može da se dođe, to je stvarno katastrofa.”

“Nedostaje osnovna infrastruktura koja na stanici treba da ima - prilaz, parking.”

Na infrastukturi majstori rade danju i čine sve da prilaz stanici bude što pristupačniji. Ali sa tim ravodima je trebalo početi pre nego što je stanica premeštena, jer se tek sada popravljaju put i stanična stajališta, iscrtavaju trake i pešačke prelazi. A da bi stanica bila vidljivija, posečeno je najmanje pet stabala.


Karte putnici ne kupuju u glavnoj stanici Topčider, već u pomoćnoj zgradi, koja je tek nedavno osposobljena za rad. Obezbeđena je nova blagajna, čekaonica i toalet, dok je na peronu postavljena i rampa za osobe sa invaliditetom. I tu nije kraj, uverava Dragana Stanković iz “Srbija voza”.

“Moram da naglasim da je 'Srbija voz' uputio dopis Direkciji grada Beograda za javni prevoz, da se pojačaju postojeće linije ili uvedu nove, kao i da se uvedu taksi stajališta i poslat je zahtev Sekreterijatu za saobraćaj da se vertikalna i horizontalna signalizacija poboljšaju. Takođe i prodavnica koja se nalazi u blizini ove stanice prilagodiće vreme rada”, uverava Stanković.

N1 Printscreen 
foto: N1 Printscreen

Uklanjanje glavne železničke stanice je katastrofalna greška, a ta greška se pripisuje i nadležnima što na vreme nisu osposobili topčidersku stanicu za portrebe putovanja, upozorava saobraćajni inženjer Mirko Radovanac.

“Neke intervencije koje se sada rade paušalno na stanici Topčider svakako nisu dobre, one će možda završiti posao za neko vreme, ali to je jedan objekat od istorijskog značaja, tu je potrebno da se dobiju saglasnosti nadležnih institucija, ne verujem da je to sada urađeno, radi se nešto da bi se utišalo javno mnjenje”, uveren je Radovanac.

N1 Printscreen 
foto: N1 Printscreen

Profesor Saobraćajnog fakulteta, Milan Vujanić, s druge strane, nema dilemu da je zatvaranje glavne železničke stanice na Savskom trgu, dobro rešenje.

“Svi daljinski saobraćaji ne treba da dođu u centar grada, oni dolaze na periferiju i onda se sa periferije razvoze prigradskim ili gradskim saobraćajem na krajnje odredište. To je kad govorimo o daljinskom saobraćaju, a ova centralna stanica uopšte ne služi za prigradski, a još manje za gradski saobraćaj”, ističe Vujanić.

Izmeštanje stanice prema navodima nadležnih iz “Srbija voza”, nije uticalo na smanjenje broja putnika u domaćem i međunarodnom saobraćaju.

(Kurir.rs/N1 Foto: Printscreen)