Koridor 10

Počelo probijanje tunela Progon

Na obilaznici oko Dimitrovgrada na Koridoru 10 danas je počelo bušenje tunela sa zapadne strane

DIMITROVGRAD - Na obilaznici oko Dimitrovgrada na Koridoru 10 danas je počelo bušenje tunela Progon sa zapadne strane, a na celoj deonici od Niša do bugarske granice trenutno se grade tri tunela koji će ukupno biti dugački 2,4 kilometra.

Nikola Barać, šef nadzora na delu od Pirota od bugarske granice, koji obavlja španska Eptisa, kazao je Tanjugu da je budući tunel Progon već probijen sa istočne strane i da je upravo počeo ulaz i sa zapadne strane.

On je kazao da se trenutno izvode radovi na izgradnji desne tzv. tunelske cevi Progona, koji će imati dve cevi sa autoputem dugačke po 1.100 metara.

Radovi na izgradnji tunela se, prema njegovim rečima, obavljaju planiranom dinamikom, Koridori Srbije su potpisali ugovor sa grčkom firmom Terna za izgradnju dva tunela Pržojno Padina dužine 600 metara i

Progon 1.100 metara na trasi obilaznice oko Beograda.

Rok za završetak tog posla ističe krajem septembra 2013. godine, a radovi se finansiraju iz zajma Svetske banke u vrednosti od 3,8 milijardi dinara.

Dragoljub Baletić, predstavnik nadzora na deonici od Proseka kod Niša do Čiflika kod Bele Palanke, koji obavlja španska Eptisa, rekao je da se obavljaju i radovi na iskopu istočnog portala tunela Bancarevo, koje izvodi češka firma Sabtera.

Tunel će, prema njegovim rečima, biti dugačak oko 700 metara, vrednost posla je oko dva miliona evra. Radove finansira Evropska investiciona banka, a završetak se očekuje u martu 2014.

Šef projekta za izgradnju autoputa od Niša do bugarske granice u Koridorima Srbije Tihomir Stojanović kazao je da se intenzivno obavljaju radovi na 60 kilometara budućeg autoputa od predviđenih 86 kilometara.

Za preostalih oko 26 kilometara od Čiflika do Pirota (Istoka) privodi se kraju tender za izbor izvođača radova.

Na deonicama istočnog kraka Koridora 10 kroz Srbiju, prema njegovim rečima, potpisano je devet ugovora sa četiri različita izvođača.

"Naravno uvek može i brže i bolje. Trudimo se zajedno sa izvođačima da maksimalno iskoristimo sve kapacitete i da se projekti izvrše u ugovorenom roku", naveo je Stojanović.

On je podsetio da bi, prema ugovorima o zajmovima, do 2015. trebalo da se završi izgradnja istočnog kraka Koridora 10 kroz našu zemlju.

"Problema na ovako velikom projektu uvek ima, ali mi se svi zajedno trudimo da ih rešavamo u hodu kako bi projekat bio uspešno realizovan”, dodao je Stojanović.

Na delu od Proseka do Crvene Reke radove izvode grčke firme Aktor i Terna i ta deonica bi trebalo da bude završena u martu 2014. Deonicu Crvena Reka - Čiflik je na tenderu dobila grčka firma Aktor, koja bi posao trebalo da završi početkom aprila 2013. Na delu od Pirota (Istoka) do Dimitrovgrada radi Alpina, osim na izgradnji tunela Pržojno Padina i Progon, koje gradi grčka Terna.

Trasa autoputa i mostovi bi trebalo na toj deonici da budu završeni do kraja leta, kao i obilaznica oko Dimitrovgrada, osim tunela za koje rok ističe krajem septembra 2013.