Gubici Vlasnici turističkih agencija koje odgovorno posluju složni su da prevarantske agencije narušavaju ugled svima u turizmu
Nijedan putnik u Srbiji više ne bi smeo da strepi da li će stići do mora, planine ili banje i da li će ući u hotel koji je uredno platio turističkoj agenciji, što je zbog prevaratskih organizatora putovanja ovo postalo čest scenario.
Da bi putnici bili zaštićeni i da bi se tržište turističkih agencija očistilo od prevaranata, Kurir od države i Ministarstva turizma, na čijem je čelu ministar Rasim Ljajić, traži da što pre uvede red u turističko poslovanje!
Ovo može da se reši izmenom Zakona o turizmu, pooštravanjem uslova za otvaranje agencija, povećanjem osnivačkog depozita na 100.000 evra ili 150.000 evra, kao i povećanjem polise osiguranja na milion evra, koja bi bila garant da putnici, ukoliko dođe do otkaza putovanja, budu u potpunosti obeštećeni.
Ministar Rasim Ljajić je ranije za Kurir rekao da ima volju da uvede red u turizam i da su u proceduri izmene zakona, ali juče i u utorak on nije odgovarao na naše poruke i pozive.
Urušavaju nam ugled
Vlasnici turističkih agencija koje odgovorno posluju složni su u jednom: prevarantske agencije urušavaju ugled i onima koje su pouzdane i pošteno posluju.
Miloš Jovović, vlasnik turističke agencije "Travelland", potvrđuje da su nedavni skandali naneli tešku štetu poslovanju.
- Mi koji ozbiljno radimo i nikoga ne varamo sada smo u problemu zbog ostalih prevaranta. Ovo narušava naš ugled, a postoji opasnost da će stradati mnogi radnici koji će dobiti otkaze zbog loše sezone. Turizam nije prevarantska branša! U njemu samo treba da se zavede red. Kao što je država uspešno zavela red u drugim sektorima, tako treba i u turizam. Ministar Rasim Ljajić ima dobru strategiju da to uradi. Tako će se zaštititi i putnici i kvalitetne agencije - kaže Jovović i dodaje da to treba uraditi što pre.
Mirko Milanović, direktor agencije "Viva travel", smatra da ovaj krizni trenutak treba iskoristiti da se isfiltrira tržište.
- Sve ovo dosta utiče na prodaju, naročito jer se dešava u toku letnje sezone. Ministar je predložio dobra rešenja i verujem da će ona doprineti da na tržištu ostanu samo oni koji žele i mogu odgovorno da se bave turizmom - kaže Milanović.
Stefan Vasić, marketing menadžer u "Kon Tiki travelu", kaže da, uprkos ovakvim događajima na tržištu, kvalitet opstaje.
- Pozivamo putnike da, pre svega, ne uzimaju krajnju cenu kao argument odlučivanja. Čest je slučaj da se iza nerealno niskih cena krije i određena vrsta poslovne slabosti koja, u krajnjoj instanci, dovodi do insolventnosti, odnosno pružanju usluga niskog kvaliteta. Mi, kao kompanija, promovišemo kvalitet po najboljim mogućim cenama. Tradicija i poverenje su atributi na kojima agencija "Kon Tiki" posluje skoro tri decenije na tržištu Srbije i šire - kaže Vasić.
Kurir zahteva:
- povećati osnivački depozit na 100.000 evra ili 150.000 evra
- povećati polise osiguranja na milion evra
Šta predviđaju izmene Zakona o turizmu
- sortirati agencije u tri grupe: velike, srednje, male (to bi se opredelilo prema broju aranžmana)
- povećati i razdeliti garancije putovanja na polise od: 500.000 za velike, 400.000 za srednje, 300.000 za male
- formirati bele i crne liste turističkih agencija koje će biti postavljene na sajtu ministarstva
- nove zakonske odredbe će biti usvojene najkasnije u septembru
pločica
Najveći turistički lomovi
Među najvećim turističkim lomovima ovog leta jesu bankrotstvo agencije "S.A.B. travel", kada je prevareno 6.000 putnika, zatim "Flaj flaj", "Džez travel" iz Čačka, "San & si" iz Subotice, kao i problem sa smeštajem učenika Devete beogradske gimnazije u španskom letovalištu Ljoret de Mar
Kurir.rs/Silvija Slamnig