Kupce posebno iritira kada trgovci reklamacije na obuću odbijaju zbog „nepravilnog hoda“ ili „nepravilnog korišćenja“, ističe Goran Papović iz Nacionalne organizacije potrošača
Kupili su mašinu za veš i frižider, a kad su ih raspakovali, videli su da je bela tehnika polupana. Trgovci su reklamacije odbili pod izgovorom da su potpisali prijem robe u ispravnom stanju iako im isporučioci nisu dozvoli da raspakuju robu pre potpisivanja. Ovo je zajednički problem građana čija su potrošačka prava pogazili trgovci.
Sličan problem ima naš sagovornik kome su se nove patike raspale nakon nepunih mesec dana nošenja. Iako su bile pod garancijom, prodavac mu je odbio obe reklamacije.
- Kao razlog su naveli nepravilno korišćenje. Na moje pitanje da objasne šta je to tačno nepravilno korišćenje, nisu znali da mi daju adekvatan odgovor - požalio se ovaj nezadovoljni potrošač Kuriru.
Pomenuti čitaoci deo su armije od 17.000 potrošača koji se godišnje žale na faličnu robu, a najviše na obuću, i to sportske patike.
Goran Papović iz Nacionalne organizacije potrošača Srbije ističe da se čak 40 odsto prigovora odnosi na robu pod garancijom, da je oko 20 odsto pritužbi neosnovano, ali i da od onih osnovanih prigovora trgovci nikada ne uvaže minimalno 20 odsto.
- To je poražavajuće! Posebno iritira kada trgovci reklamacije na obuću odbijaju zbog "nepravilnog hoda" ili "nepravilnog korišćenja". Pa da li treba da letimo ili hodamo na rukama da bi nam uvažili reklamaciju?! Jedan nezadovoljni potrošač je čak vodio dete kod ortopeda i dobio lekarsku potvrdu da dete pravilno hoda, ali ni to prodavac nije uvažio - navodi Papović za Kurir.
On ističe da je ovakvo stanje posledica toga što trgovci ne šalju reklamiranu robu na superanalizu u predviđene laboratorije, već, u većini slučajeva, samostalno formiraju navodno stručne komisije koje obavljaju kontrolu kvaliteta.
- To je direktno kršenje propisa i zato potrošači zahtevaju uvođenje prekršajnih naloga kako bi tržišna inspekcija mogla odmah da kazni trgovce koji ne poštuju propisane procedure, a čime bi i potrošači dobili veću zaštitu odmah, umesto da pravdu traže na sudu - navodi Papović.
(Kurir/Sanja Đorđević Foto: Media Centar, Kurir, Ljiljana Stanišić)