Vozili smo fijat 500L: Nije što je naš...
Srbija postaje automobilska sila!
Došlo doba da se srpski „fijat“ proba. Dan pre test-vožnje održana je konferencija za štampu u „Fijatovom“ Ofičine grande reparacione centru u Torinu. Prezentacija, na kojoj je predstavljeno šta sve može 500L bila je toliko spektakularna da je jedan novinar iz Turske ustao i obratio se ljudima iz „Fijata“ s rečima:
- Ja nemam pitanje, želim samo da vam čestitam i kažem da ste uradili neverovatno dobar posao.
Svemu ovome prethodila je „paljba“ voditelja programa iz sveg „naoružanja“ srpskog „fiće“. Najbolja aerodinamika u klasi, vrhunski ekološki motori, najtiša kabina u segmentu, najbolja preglednost. Tu je i multimedijalni sistem nazvan „ukonekt“, koji može da se poveže s pametnim telefonima, čita i piše SMS, surfuje internetom... Posle svega ovoga, neminovno sledi pitanje da li kuva kafu. Ali, odgovor je - da. „Lavaca“ je napravila specijalni espreso-aparat za „fijat 500L“! To nema nigde! U toku večeri stigla je informacija da je velikog „fiću“ pohvalio britanski „Top-gir“. To je velika pobeda za „Fijat“!
Dan kasnije srpski novinari seli su za volane. Naš 500L mnogo je veći nego što bi se po slikama pretpostavilo. Dugačak je 415 cm, ali je visok i veoma prostran u oba reda sedišta. Košarkaška petorka staje bez problema!
Sedi se visoko, staklene površine dominiraju, dok je A stub podeljen u dva dela, čime je poništen mrtav ugao. Volan je „mesnat“ i četvorougaon, a menjač je taman gde treba. Sve komande su lagane, a vešanje mekano. To je dobro za uživanje mada ne treba preterivati u krivinama.
Pod haubom se nalazi 1,4 benzinac s 95 konjskih snaga. Pohvaljujemo to što radi kultivisano i mirno. Obezbeđuje dovoljna ubrzanja, ali je slabašan za ljubitelje sportskih performansi. U gradu je potrošio oko osam litara, a u mešovitom režimu litar i po manje. Dobra je vest da su menjači šestostepeni. Precizni su mada bi nam prijao kraći hod.
Jedino pitanje koje se postavlja jeste visina cene, koja će u Evropi iznositi 15.500 evra. Na sreću, očekuje se da će u Srbiji „fića“ biti do 2.000 evra jeftiniji. Prodavaće se u 100 država, najverovatnije veoma dobro.
Sve zajedno, nije što je naš, ali je odličan. Da nije Srba, svega ovoga ne bi bilo...
„FIJAT 500 L“
Dužina / širina / visina: 4.147 / 1.784 / 1.665 mm
Međuos. razmak: 2.612 mm
Prtljažnik: 343/400/1.310 l
Masa: 1.245 kg
Rezervoar: 50 l
Bravo, majstori!
Zanimala nas je završna obrada, odnosno ima li fušerisanja u Kragujevcu. Na naše veliko zadovoljstvo, pomalo i iznenađenje, svi spojevi i fini radovi izvedeni su dobro. Nadamo se da će tako i ostati.
Motori
Na početku 500L će pokretati dva benzinska motora - 0,9-litarski turbo s dva cilindra ima 105 konjskih snaga. Drugi, oktanac 1,4, raspolaže s 95 KS. Dizel 1,3 ima 85 KS, dok se kasnije očekuju jače verzije.