Zbog strožih uslova registracije kupci se sve ređe odlučuju za kupovinu, a oni koji to učine ne daju pare dok prodavac ne obavi tehnički pregled
Auto-placevi u Srbiji zatrpani su polovnim automobilima jer je prodaja opala zbog rigoroznih tehničkih pregleda. Retki kupci pre nego što iskeširaju novac za odabranog četvorotočkaša od prodavca traže da o svom trošku obavi tehnički pregled. Zbog toga je i uvoz "polovnjaka" prepolovljen - prodavci neće da investiraju u vozila za koja će kupca čekati godinu dana i duže.
- Prošle godine je uvezeno 380.000 polovnih automobila, a registrovano je svega 120.000, što znači da se taj ostatak od 260.000 vozila i dalje nalazi na auto-placevima. Po tome se vidi koliko je prodaja stala. Ove godine je uvezeno oko 80.000 polovnjaka, a još nemamo podatke koliko je prodato. Stala je prodaja pa ljudi neće ni da uvoze. Stvar je u besparici. Ljudi nemaju dovoljna primanja da bi obezbedili sebi bolji auto. Trenutno najbolje rade auto-servisi jer starija vozila zbog strožeg zakona ne mogu da prođu tehnički pregled pa idu na popravke da bi bila tehnički ispravna. Godinama su vožena bez značajnijih ulaganja i sad je tolika gužva za popravke da se čeka 15 do 20 dana da auto dođe na red - objašnjava Nikola Petrović iz auto-placa "Petrović automobili".
On ističe da je u poslednje dve nedelje prodaja malo živnula, a kupci su uglavnom ljudi čija vozila nisu prošla tehnički pregled.
- Oko 40 odsto vozila ne može da prođe tehnički pregled i zbog toga je u poslednje dve nedelje krenula prodaja automobila do 2.000 evra. Ljudi kojima se nije isplatilo da popravljaju stara vozila dolaze da kupuju i ne pitaju za klasu, već im je samo bitna cena, da je lep i ispravan. I niko neće da kupi dok ga ne odveze na tehnički pregled. Izlazim mušterijama u susret da tehnički pregled bude o mom trošku - kaže Petrović i dodaje da vozila koja koštaju između 2.000 i 5.000 evra niko neće.
S druge strane, Branislav Grković, PR portala Polovniautomobili.com, tvrdi da pad prodaje polovnih vozila nije u vezi sa strožim tehničkim pregledima, već je to redovna sezonska pojava.
- Letnji meseci su već tradicionalno doba godine kad je manja prodaja polovnih automobila, a razlog je veoma jednostavan - i kupci, ali i oni koji ih prodaju su na godišnjem odmoru i samim tim manji je promet polovnih automobila. Prema podacima koje imamo, najtraženiji su polovnjaci do 2.500 evra, zatim slede oni do 4.000 evra - kaže Grković.
Kurir.rs/Slavica Tomčić
Foto: Zorana Jevtić