SRBI NEĆE POLOVNJAKE, TRŽIŠTE PUKLO! Kupuju ih samo uz jedan USLOV! I to mora biti o trošku prodavca!

Zorana Jevtić

Zbog strožih uslova registracije kupci se sve ređe odlučuju za kupovinu, a oni koji to učine ne daju pare dok prodavac ne obavi tehnički pregled

Auto-placevi u Srbiji zatrpani su polovnim automobilima jer je prodaja opala zbog rigoroznih tehničkih pregleda. Retki kupci pre nego što iskeširaju novac za odabranog četvorotočkaša od prodavca traže da o svom trošku obavi tehnički pregled. Zbog toga je i uvoz "polovnjaka" prepolovljen - prodavci neće da investiraju u vozila za koja će kupca čekati godinu dana i duže.


- Prošle godine je uvezeno 380.000 polovnih automobila, a registrovano je svega 120.000, što znači da se taj ostatak od 260.000 vozila i dalje nalazi na auto-placevima. Po tome se vidi koliko je prodaja stala. Ove godine je uvezeno oko 80.000 polovnjaka, a još nemamo podatke koliko je prodato. Stala je prodaja pa ljudi neće ni da uvoze. Stvar je u besparici. Ljudi nemaju dovoljna primanja da bi obezbedili sebi bolji auto. Trenutno najbolje rade auto-servisi jer starija vozila zbog strožeg zakona ne mogu da prođu tehnički pregled pa idu na popravke da bi bila tehnički ispravna. Godinama su vožena bez značajnijih ulaganja i sad je tolika gužva za popravke da se čeka 15 do 20 dana da auto dođe na red - objašnjava Nikola Petrović iz auto-placa "Petrović automobili".

Zorana Jevtić 
foto: Zorana Jevtić

On ističe da je u poslednje dve nedelje prodaja malo živnula, a kupci su uglavnom ljudi čija vozila nisu prošla tehnički pregled.


- Oko 40 odsto vozila ne može da prođe tehnički pregled i zbog toga je u poslednje dve nedelje krenula prodaja automobila do 2.000 evra. Ljudi kojima se nije isplatilo da popravljaju stara vozila dolaze da kupuju i ne pitaju za klasu, već im je samo bitna cena, da je lep i ispravan. I niko neće da kupi dok ga ne odveze na tehnički pregled. Izlazim mušterijama u susret da tehnički pregled bude o mom trošku - kaže Petrović i dodaje da vozila koja koštaju između 2.000 i 5.000 evra niko neće.

S druge strane, Branislav Grković, PR portala Polovniautomobili.com, tvrdi da pad prodaje polovnih vozila nije u vezi sa strožim tehničkim pregledima, već je to redovna sezonska pojava.


- Letnji meseci su već tradicionalno doba godine kad je manja prodaja polovnih automobila, a razlog je veoma jednostavan - i kupci, ali i oni koji ih prodaju su na godišnjem odmoru i samim tim manji je promet polovnih automobila. Prema podacima koje imamo, najtraženiji su polovnjaci do 2.500 evra, zatim slede oni do 4.000 evra - kaže Grković.

Skuplja vozila idu na lizing


Kako ističu prodavci, skuplji polovnjaci, čija cena prelazi 10.000 evra, prodaju se uglavnom na kredit i lizing.
- Svaki drugi auto na ulici je "audi", BMW ili "mercedes" i većina ih je kupljena na lizing i na kredit. Kupci posle pet-šest meseci shvate da ne mogu da plaćaju rate i onda se ta vozila ponovo vraćaju u lizing kuće - naglašava Nikola Petrović.

Činjenice:
Najtraženiji modeli


- folksvagen (golf 5 i golf 4)
- BMW (serija 3 i serija 5)
- audi A4
- fijat punto

Najprodavanija vozila
- fijat punto
- reno klio
- škoda oktavija
- pežo 307

Brojke
380.000 polovnjaka uvezeno u 2017.
120.000 polovnih vozila registrovano u 2017.
2.000 evra vredna vozila su najprodavanija

Kurir.rs/Slavica Tomčić

Foto: Zorana Jevtić