sve manje zainteresovanih

U GSP BEOGRAD NEDOSTAJE 200 VOZAČA: Prošle godine otišlo 288, a od početka ove 206 šofera

Foto: Nebojša Mandić

Gradskom saobraćajnom preduzeću "Beograd" nedostaje oko 200 vozača, ali taj problem prevazilazi se internom reorganizacijom, navode u GSP i dodaju da su spremni za prelazak na zimski red vožnje od 1. septembra.

Prošle godine iz GSP je otišlo 288 vožača, a tu se ubrajaju i oni koji su stekli uslov za penziju, dok je od početka ove godine iz preduzeća otišlo 206 vozača, navode u tom preduzeću.

"Realno nam nedostaje oko 200 vozača, ali bez obzira na to mi uspevamo da taj nedostatak nadoknadimo internom reorganizacijom, preraspodelom rada, da se to ne oseća u saobraćaju", kaže za Tanjug PR menadžerka GSP "Beograd" Slavica Stevanović.

Prosečna starost vozača GSP je 43,7 godina što je, kaže, dobro jer su to relativno mladi ljudi i navodi da svi zainteresovani za posao vozača prolaze kroz, kako je navela, stroge regulative i procedure.

"Oni moraju da prođu i kroz psiho testove i ostala testiranja. To je odgovoran posao, tako da moramo da budemo vrlo precizni u odabiru", rekla je Stevanović.

Navela je da GSP "Beograd" ima stalno otvoren konkurs koji je objavljen na sajtu tog preduzeća i pozvala sve zainteresovane koji imaju položenu D kategoriju i koji ispunjavaju uslove da se jave.

"Imamo sa jednom firmom sklopljen ugovor i ona je u obavezi da nam obezbedi 200 vozača, da ih licencira, obuči i pripremi. Oni će sa GSP da sklope dvogodišnji ugovor i prvi vozači bi trebalo da dođu već u septembru. Situacija je takva da je fluktuacija velika, ljudi odlaze i dolaze. To je tako", rekla je Stevanović.

Upitana u kakvom je stanju vozni park, Stevanović je rekla da se na šeset meseci radi tehnički pregled vozila, te da su autobusi u ispravnom stanju i da su pripremljeni za zimski red vožnje. Napomenula je da se pored tehničkog pregleda koji se obavlja dva puta godišnje, na vozilima radi dnevni pregled koji se obavlja noću kada se vozila povuku iz saobraćaja radi kontrole pneumatika, kočnica i rada motora, i kada se čiste, pune gorivom i pripremaju za jutarnji izlazak u saobraćaj.

"Nijedno vozilo ne može u saobraćaj da izađe bez putnog naloga koji mora da bude potpisan i overen", kaže Stevanović i dodaje da su kontrole vozila vrlo detaljne.

Podsetila je da je od 22. juna na snazi bio letnji red vožnje kada je na ulicama daleko manji broj vozila zbog godišnjih odmora i školskog raspusta, i da je to vreme iskorišćeno da se vozila kontinuirano i sukcesivno povuku u garaže i pripreme se za zimski red vožnje, odnosno za narednih 10 meseci.

Navela je da će od septembra, prema planiranom redu vožnje, na ulice Beograda izaći 1.355 vozila, od čega je 870 vozila GSP, najviše autobusa i to 645, zatim 135 tramvaja, 94 trolejbusa i četiri elekto-autobusa.

"Oko 476 autobusa daju privatni prevoznici. Mi smo spremni, autobusi su naravno spremni, i radiće se po planu", kaže Stevanović.

(Kurir.rs/Tanjug)