DA LI IH KORISTITE? Ovo su 3 dokazano uspešna marketinška trika za povećanje konverzija!
Svi vole da pronalaze prečice i trikove koji će im olakšati život.
Kada se govori o savremenom marketingu, mnogi blogovi govore o različitim trikovima pomoću kojih ćete povećati konverzije ili saobraćaj na web sajtu. Međutim, mnogi imaju malo pravih dokaza da će ti trikovi imati pozitivan uticaj na vašu marketinšku strategiju. Ipak, postoji nekoliko onih koji zaista daju rezultate, a kompanija Infusionsoft nudi i podatke koji to dokazuju.
Predstavljamo vam tri marketinška trika koji će vam omogućiti da povećate konverzije (prodaje, klikove, prijave na listu i slično).
1. Strateške iskačuće (pop-up) poruke
Postoji velika razlika između dosadnih, ometajućih i strateških iskačućih poruka. Na mnogim web stranicama poruke iskaču čim ih posetite, obično nudeći popuste, posebne ponude, ili vas pozivaju da se prijavite na mejling listu ili za dobijanje periodičnih biltena i kataloga, njuzletera. Te poruke najčešće zauzimaju ceo ekran i sprečavaju posetioce da rade ono što su prvobitno nameravali.
Iako ponuda može da bude dobra, nisu svi ljudi impulsivni kupci, tako da se onda ta ponuda ne može primeniti na veliku većinu posetilaca. Pored toga, kažu iz Infusionsofta, ovaj prekid je razlog zašto 95 odsto potrošača ima negativan stav prema iskačućim prozorima na web stranicama.
Da biste postigli bolje konverzije uz pop-up prozore, treba da se uverite da se vaše iskačuće poruke koriste strateški kako bi privukle posetioce da ostanu na vašem web sajtu duže i troše više novca.
Izlazni pop-up prozori, odnosno oni koji se pojave kada posetilac želi da napusti web sajt, odličan su način za smanjenje broja napuštanja sajta, posebno slučajnih. Ove poruke nazivaju se prilagodljivi iskačući prozori (responsive pop-up), jer se pojavljuju na osnovu aktivnosti klijenta, kao što su pomeranje miša prema dugmetu za napuštanje sajta ili prilikom brzog skrolovanja na mobilnom ekranu.
Tri studije slučaja su pokazale da kada je izlazna pop-up poruka bila kombinovana sa očiglednom, korisnom ponudom za kupca, stope konverzije su se povećale za 27 procenata. U ova tri slučaja, ponude besplatnog proizvoda, kao što je pristup izveštajima ili e-knjigama, 15 posto popusta pri sledećoj kupovini ili besplatna probna verziju proizvoda, pomogle su da se ljudi više angažuju na sajtu i imaju za rezultat veće stope konverzije.
Pop-up prozori već dugo predstavljaju alat koji zaposleni u marketingu koriste da bi privukli pažnju potencijalnih kupaca i pitali ih za informacije poput njihove e-mail adrese ili da urade brzu anketu.
Kako se vaše pop-up poruke ne bi smatrale ometanjem važno je da ih strateški postavite na vašoj web stranici, uz pravu poruku i odgovarajuću ponudu.
2. Softverski agent s veštačkom inteligencijom (AI Bot)
Marketinški stručnjaci sve više govore o veštačkoj inteligenciji (AI) i o tome kako će ona u potpunosti transformisati poslovni svet u narednih nekoliko godina.
Skoro polovina vodećih svetskih marketinških timova koristi ovu tehnologiju, što pokazuje da je veštačka inteligencija mudra dugoročna investicija. Automatizacija je jedan od najboljih trikova koji imaju veze sa AI, jer štedi vreme, a samim tim i novac.
Četovi uz korišćenje agenata veštačke inteligencije omogućavaju da odete još jedan korak dalje stvarajući celu vojsku predstavnika prodaje, koja radi 24 sata, kako biste povećali konverzije.
Zahvaljujući impresivnoj tehnologiji mašinskog učenja, „čet-botovi” postaju sve manje roboti, što dovodi do bolje komunikacije i konverzija. Prodajni botovi takođe mogu da se koriste i za pomoć korisnicima kada imaju problema sa servisima i čak mogu da preporučuju artikle za prodaju.
Tako je prodajni bot koji je koristila kompanija „Just Eat“ imao 266 posto veću stopu konverzije nego njihovo oglašavanje na društvenim medijima. Razlozi za ovaj uspeh su jasni: čet-bot radi 24 sata nedeljno i mnogo je zanimljiviji od statičkog oglasa. Pita vas šta želite i, ako je pravilno programiran, pruža vam tačne informacije koje su vam potrebne.
3. Personalizovane stranice
Personalizacija je jedna od najsnažnijih taktika koje marketinški timovi mogu da koriste. Opet, zahvaljujući AI tehnologiji, puna personalizacija je konačno moguća, a potrošači to dobro znaju.
Zato je, prema podacima Infusinonsofta, 65 procenata potrošača saglasno u stavu da personalizovana iskustva koja im pružaju brendovi utiču na kupovinu. Jedan od najboljih trikova za personalizaciju regularnog dela vaše marketinške strategije jeste izgradnja prilagođenih odredišnih stranica koje su „inficirane“ potrošačkim podacima. Iako može da van zvuči previše komplikovano, u stvari je prilično jednostavno – sa odgovarajućim skupovima podataka iz vaše analitike.
Personalizacija može da bude jednostavna, kao što je to pominjanje imena vašeg kupca negde na stranici, ili složena, kao što je slanje personalizovanih predloga za kupovinu na osnovu prethodnog ponašanja ili prethodnih kupovina (nešto što Amazon radi neverovatno dobro).
Da biste kreirali ove personalizovane odredišne stranice, prvo što morate da imate jeste veoma dobra baza podataka o vašim kupcima. Ovi podaci mogu da se prikupljaju iz različitih izvora, kao što su podaci o prodaji, demografski podaci ili analiza društvenih medija.
Veoma je bitno i da pronađete pravi alat za integraciju ovih podataka na svoje web stranice. Postoji mnogo programa koji mogu da vam pomognu u kreiranju personalizovanih odredišnih stranica koje će iskoristiti te informacije kako biste svakom kupcu pružili posebno prilagođeno iskustvo i time doveli do konverzije.
Gotovo svaka uspešna kompanija danas koristi digitalni marketing u svim njegovim oblicima, pa su stručnjaci iz ove oblasti sve traženiji. Bilo da tek planirate svoju karijeru ili želite da nadgradite postojeća znanja, danas i kod nas postoje obuke koje će vam omogućiti da se usavršite i steknete veštine za bavljenje ovim poslom. Više o takvim obukama možete da saznate na ovom linku.
(Promo - tekst / Foto:Promo)