Pravilnik o obuci vozača stupa na snagu 25. oktobra i brojnim pravilima nameće obaveze koje mnogi vlasnici ne mogu da ispune
Od 25. oktobra najmanje 150 auto-škola u Srbiji moraće da prestane s radom za stalno ili u najboljem slučaju privremeno jer ne mogu da ispune uslove koji su propisani novim pravilnikom o obuci vozača.
Pošto svaka škola ima najmanje tri instruktora, to znači da će na ulici ostati minimum 450 ljudi, od čijih primanja zavisi oko 1.300 članova njihovih porodica.
- Svaka škola mora da ima najmanje tri instruktora, a neke koje će prestati s radom imaju i po 10. Od 500 auto-škola u Srbiji će do 25. oktobra između 30 i 40 odsto njih prestati s radom privremeno ili za stalno jer neće moći da ispune nove uslove. To je najmanje 150 auto-škola, a tačan broj ćemo znati za nekoliko dana, kada ćemo dobiti rezultate ankete u auto-školama. Najveći problem auto-školama su papiri o vlasništvu nad poligonima. Po novom pravilniku, poligon mora biti u vlasništvu auto-škole i ona mora imati ugovor o zakupu poligona. Kad je vlasnik poligona opština, ona neće da izda rešenje o zakupu, a neke škole nemaju sa kim da potpišu ugovor jer ne mogu da nađu vlasnika ili je nepostojeći, ili je vlasnik firma u stečaju ili je zatvorena - kaže Mladen Rašeta iz Privredne komore auto-škola Srbije.
Auto-školama koje vrše obuku vozača za traktore, kamione s prikolicama i autobuse najveći problem novi pravilnik je napravio zbog toga što moraju da proširuju poligon, za šta u većini slučajeva, naročito u Beogradu, nema prostora.
PROŠIRENJE ZA 25 METARA
- Na postojećim poligonima nije izvodljivo skretanje kamionima s prikolicom unazad levo i desno pod pravim uglom, a nema prostora da bi se poligoni proširili za 25 metara. Dodatni problem je i opterećenost kamiona, jer ih ne može niko svaki čas tovariti i istovarati. Za kamion nosivosti 12 tona po novom pravilniku opterećenost mora da bude četiri tone, a ako stalno vozimo pod tim teretom, to povećava troškove i uticaće na povećanje cene - naglašava Rašeta.
Bojan Vraneš, vlasnik auto-škole "Pravo" iz Beograda, koja vrši obuku vozača za kamione i autobuse, kaže da je problem rešio selidbom dela poligona u Surčin.
- Mi smo sve uradili što je trebalo jer smo morali. Iznajmili smo poligon u Surčinu, gde ćemo preseliti velike kamione, dok će poligon za putnička vozila ostati na Novom Beogradu - kaže Vraneš.
ČINJENICE
Šta je novo u pravilniku:
- svako vozilo mora da ima ABS kočioni sistem
- poligon mora da ima uspon za kretanje vozila pod ručnom kočnicom
- auto-škola mora da obezbedi prostor za kamione s prikolicom za kretanje unazad sa skretanjem levo i desno pod pravim uglom
- kamioni i autobusi moraju da imaju teret od najmanje 30 odsto svoje nosivosti tokom praktične obuke i na ispitu
- poligon više ne može biti javna površina
- poligon mora da bude u vlasništvu auto-škole ili da vlasnik ima ugovor o zakupu ili rešenje o korišćenju
- poligon može da se nalazi van grada, a polaganje je u samom gradu
Broj
- 500 auto-škola ima u Srbiji
- 37,8 odsto auto-škola moraće da stavi ključ u bravu
- 50 odsto auto-škola u Beogradu će se ugasiti
- 560 auto-škola zatvoreno 2013. jer nisu mogle da ispune uvedene novine
- 2.000 ljudi ostalo bez posla u auto-školama 2013.
60.000 do 70.000 dinara košta obuka vozača za B kategoriju
6.000 do 11.000 dinara su ostali troškovi kandidata za B kategoriju
C i D kategorija?
Kurir.rs/Slavica Tomčić
POGLEDAJTE BONUS VIDEO: