NEBO JE GRANICA

NAJDUŽI KOMERCIJALNI LET U ISTORIJI: Od Singapura do Njujorka za 17 sati

Reuters

Džet-leg Avio-kompanija "Singapur erlajns" postavila je novi rekord pomoću aviona tipa "erbas A350" koji je preleteo 16.700 kilometara

NJUJORK - Avio-kompanija "Singapur erlajns" postavila je novi rekord za najduži komercijalni let u istoriji!


Avion tipa "erbas A350" je za 17 sati i 25 minuta preleteo neverovatnih 16.700 kilometara od Singapura do Njujorka.

Modifikovan avion

U posebno modifikovanom avionu nalazio se 161 putnik - 94 u premijum ekonomskoj klasi, gde je cena 3.585 dolara, i 67 u premijum biznis klasi, gde je cena 7.685 dolara. Klasične ekonomske klase nije bilo kako bi ostali putnici imali što veći komfor. Posadu od 13 članova predvodila su dvojica pilota.


"Avion je posebno modifikovan tako da troši za četvrtinu manje goriva od standardne verzije. Naš let skraćuje putovanje za više od deset sati. Nema presedanja na pola puta i putnicima nudimo vrhunsko uživanje i nezaboravno iskustvo", rekao je Kembel Vilson, potpredsednik kompanije zadužen za prodaju i marketing.

STARI REKORD
Dosadašnji rekord za najduži komercijalni let na svetu držala je kompanija "Katar ervejs". Njihov let od Oklanda (Novi Zeland) do Dohe (Katar) na razdaljini od 14.535 kilometara trajao je 17 sati i 40 minuta.


Ovako dugačak let zahtevao je posebnu pripremu za osoblje, ali i putnici su morali da budu spremni za višečasovni boravak u avionu. Piloti su se smenjivali tako da je svaki imao po osam sati odmora tokom leta. Putnici koji su zaboravili omiljenu knjigu ili tablet na raspolaganju su imali čak 1.200 sati raznih filmova i muzike.

Reuters 
Luksuz i udobnost... Premijum biznis klasafoto: Reuters


Putnička kabina u letelici je udobnija nego u uobičajenim avionima, osvetljenje je mnogo prirodnije, a posebna pažnja posvećena je meniju.

Posebna hrana

Naime, istraživanja su pokazala da su hidratacija i izbegavanje namirnica koje nadimaju i izazivaju gasove važni pri dugim putovanjima, kao i izbegavanje previše alkohola. Velika pažnja je posvećena mogućim zdravstvenim problemima. Posledica dugog sedenja jeste duboka venska tromboza, pa je posada morala da prođe i obuku iz pružanja pomoći u ovakvim slučajevima. Piloti su na raspolaganju imali i rezerve goriva za još oko sat vremena leta. Avion je ukupno u vazduhu mogao da ostane oko 20 sati.


Kurir