DA ČOVEK NE POVERUJE: Jaja pojeftinila za čak 40 dinara, cena pala ispod 100!

Shuterstock

Niže cene pojedinih prehrambenih proizvoda u prodavcima neki povezuju sa dolaskom "Lidla", dok drugi tvrde da je razlog za to što ljudi nemaju para

Građani ovih dana s nevericom gledaju po prodavnicama cene od 95 dinara za deset jaja i brže-bolje ubacuju u korpu i po nekoliko kutija jer je prava retkost da neki prehrambeni proizvod u srpskim prodavnicama bude na popustu od čak 40 odsto!


U pojedinim radnjama jaja su na velikoj akciji od vikenda, a u zavisnosti od klase, S, A ili B, koštaju od 92 do 99 dinara, dok im je regularna cena između 140 i 160 dinara. Dok jedni ovo sniženje povezuju sa otvaranjem trgovinskog lanca "Lidl", u kom su se već prvog dana stvorili ogromni redovi zbog pilića od 119 dinara, a i ostalih niskih cena: mlevenog mesa za ćevape od 149 dinara i jabuka od 19 dinara za kilogram, drugi kažu da to nema veze jedno s drugim.


Da veća konkurencija nužno vodi do smanjenja cena, uverili smo se juče i na pijaci. Jabuke su snižene sa 80 i 60 na 50 i 30 dinara, a jaje može da se nađe i za osam dinara. Ipak, prodavačice se kunu u kvalitet svoje domaće robe.


- Cene možete da upoređujete koliko god hoćete, ali kvalitet ne može da se meri. Ova moja jabuka je domaća, neprskana i nema joj ravne. Cene padaju jer narod nema para - kaže Borka iz Kovačice, koja ima tezgu na Bajlonijevoj pijaci.

Kurir 
foto: Kurir


Prodavci jaja takođe uveravaju da domaća nemaju konkurenciju u kvalitetu.
- Razbij domaće jaje i jaje iz prodavnice, sve će ti reći boja, ništa ne moramo da pričamo mi.

Media Centar 
foto: Media Centar


Predsednik Nacionalne organizacije potrošača Srbije Goran Papović kaže za Kurir da je za smanjenje cena i te kako zaslužna konkurencija.


- Ova sniženja su direktan uticaj "Lidla". Prvi put je došla neka ozbiljna konkurencija. Lično sam imao priliku da pratim studiju uticaja "Lidla" na cene u svim zemljama u kojima se pojavljivao. Cene su u drugim marketima padale u proseku za 20 odsto. Kupci moraju da budu oprezni, jer se dešava da trgovci najave neku akciju, a kada se ode u prodavnicu, nje više nema - upozorava Papović.


Profesor Ljubodrag Savić:
Cene nisu niže zbog "Lidla"

Ljubodrag Savić, profesor Ekonomskog fakulteta u Beogradu, kaže za Kurir da otvaranje "Lidla" neće imati uticaj na dalekosežno smanjenje cena.


- Nema govora da će drugi trgovački lanci spustiti cene zbog "Lidla". Nije istorija trgovine počela sa njim, jer svake druge-treće godine dođe neki trgovinski lanac. Oni se trude da se pozicioniraju na tržištu spuštajući cene, ali "Lidl" nije i ne može da bude u svemu jeftiniji. To je trgovačka logika da se izreklamiraju tako što će znatno skinuti cenu za neki proizvod koji ljudi veoma koriste kako bi ih privukli da dođu i onda da kupe još mnoštvo drugih stvari koje nisu tu jeftinije.

Kurir.rs/Silvija Slamnig