I ZABAVA I UČENJE: Kako da napravite aplikaciju koju će deca obožavati?

Promo

Deca vole tehnologiju. Provode sate u igranju igara i gledanju video-snimaka na pametnim telefonima i tablet računarima. Aplikacije za decu daju beskonačne mogućnosti za zabavu i učenje. Za roditelje i programere aplikacija za mobilne uređaje važno je da to iskustvo učine sigurnim, zabavnim i korisnim.

Zašto razvijati aplikaciju za decu?

Na internetu ima mnogo dečjih emisija, škole koriste tablete u obrazovanju, a roditelji ponekad ne mogu da pronađu ni jedan drugi način da smire svoje dete sem da im daju telefon ili tablet. Ovo su samo mali primeri toga kako su deca vezana za tehnologiju.

Promo 
foto: Promo

Svake godine ova veza postaje sve jača. Danas 53% trogodišnjaka i četvorogodišnjaka koristi tablete i pametne telefone kako bi se priključili na internet. Za starije od pet do sedam godina, ovaj broj iznosi 79%, dok je 99% korisnika među decom od 12 do 15 godina, pokazuju istraživanja britanske telekomunikacione kompanije „Ofcom“.

Prema izveštaju CNN-a, deca mlađa od osam godina provode oko dva sata dnevno ispred „ekrana“. Novinari CNN-a su upoređivali ove podatke sa podacima iz izveštaja iz 2011. godine i utvrdili da su brojevi ostali približno isti.

Međutim, način na koji deca koriste ekrane je potpuno promenjen. Dok su ranije deca većinu vremena provodila ispred televizora, sada je to vreme uglavnom posvećeno mobilnim aplikacijama – upotreba mobilnih uređaja je povećana na 35% vremena, u poređenju sa samo 4% u 2011. godini.

Većina stručnjaka smatra da će mobilni uređaji postati još važniji u dečjim životima, posebno sa razvojem proširene realnosti, pametnih igračaka, digitalnih asistenata za decu i drugih sličnih pogodnosti.

Evo koje vrste aplikacija deca najviše koriste i o kojima bi trebalo da razmišljate ako želite da uđete u ovo IT polje, koje nudi mnoštvo potencijala.

Aplikacije za video-streaming

Video-streaming je jedan od najboljih načina da zabavite dete. Deca mogu satima da gledaju video-materijale, a roditelji sa zadovoljstvom koriste ovu mogućnost kako bi svoju decu zabavili tokom dugih putovanja.

Glavna briga koju roditelji imaju jeste sadrža tog materijalaj. Iako mnoge usluge video-striminga uglavnom imaju starosna ograničenja, još uvek postoji šansa da dete dođe do neodgovarajućeg sadržaja.

Da bi se rešila ova briga, postoje posebne aplikacije za strimovanje video-materijala za decu. Dizajn, korisničko iskustvo i sadržaj ovih aplikacija usmereni su na decu i usklađeni s njihovim mogućnostima percepcije.

Aplikacije za video-streaming za decu su često proizvod poznatih medijskih kuća. Na primer, postoje dečje aplikacije koje proizvode kompanije kao što su „Disney“, „YouTube“ i „Nickelodeon“. Takođe, neki preduzetnici i manji web sajtovi kreiraju sopstvene video-streaming mobilne aplikacije, često uzimajući u obzir edukativne sadržaje.

Na primer, web sajt BrainPOP Jr. producira jedan animirani video-spot nedeljno, u kome animirani likovi uče decu o prirodi, društvenim pojavama, matematici, zdravlju i tehnologiji na zabavan način.

Većina aplikacija za strimovanje nudi pretplatu, tako da svoj rad lako možete naplatiti ako pružate dragoceni sadržaj u kome deca uživaju i ako roditelji imaju poverenja u vas.

Obrazovne aplikacije

Postoji bezbroj zabavnih aplikacija za učenje za decu, a najpopularnije od njih su izuzetno kreativne. Veoma je važno da i podučavate decu kroz igre, a proizvođači aplikacija dolaze do raznih ideja za aplikacije koje će decu nešto naučiti tako da deca izazov neće percipirati kao obavezu već kao zabavu.

Na primer, „Tiny Robot Maker“ omogućava deci da stvaraju svoje robote. Za crtanje, tu je aplikacija „The Very Hungry Caterpillar", koja ohrabruje decu da dizajniraju, slikaju i boje. „Swift Playgrounds“ čak može i da nauči decu osnovama programiranja. „Apple“ je predstavio „The Very Hungry Caterpillar“ u proširenoj realnosti (AR), ističući da je AR jedna od najperspektivnijih tehnologija za razvoj dečjih aplikacija za mobilne uređaje.

„Najvažnija stvar u obrazovnim aplikacijama jeste da ih učinite zabavnim i da sve bude usmereno prema deci“, navode stručnjaci iz softverske kompanije „Mobindustry“. Za razliku od video-materijala, koje deca moraju pažljivo da gledaju kako bi saznali nešto novo (što im je često teško), interaktivne aplikacije daju deci (ali i kreatorima aplikacija) mnogo mogućnosti da budu kreativni i fleksibilni u učenju.

Promo 
foto: Promo

Igre

Ponekad je teško da odvojite igre i obrazovne aplikacije kada su u pitanju aplikacije za decu. Obrazovne aplikacije izgledaju kao igre, a igre takođe mogu da nauče decu nekim oblastima.

Ovde ćemo se usredsrediti na igre koje su napravljene zarad čiste zabave. Najbolji primeri igara za decu jesu one koje su nastale na osnovu poznatih računarskih igara, kao što su Super Mario, Minecraft i Animal Crossing, koja je zasnovana na klasičnoj Nintendo igri. Igrice za mobilne telefone su izuzetno popularne među ljudima svih uzrasta, međutim, igre za decu su još uspešnije, kažu iz „Mobindustry“.

Njihova istraživanja su pokazala da su igre jedna od najpopularnijih kategorija aplikacija za decu. Razvijanje igara od vas ne zahteva pedagoške veštine i prilično ih je lako monetizovati.

Igre takođe koriste najnovije tehnologije, na primer, u ovom trenutku proširena realnost (AR) je izuzetno popularan trend. Njenu popularnost možete lako da iskoristite u vašoj igri za decu i sigurno ćete pobediti konkurenciju, kažu stručnjaci iz „Mobindustry“.

Ako želite da se bavite izradom aplikacija za mobilne uređaje, bilo iz hobija ili zbog zarade, sve potrebne veštine i znanja možete da steknete na specijalizovanim obukama u trajanju od 12 meseci. Više o sertifikovanim obukama kod nas možete da saznate ovde.

(Promo - tekst / Foto:Promo)