U Beogradu je juče otvorena Francuska nedelja, u organizaciji Francusko-srpske privredne komore. Ova manifestacija, koja se održava od 15. do 22. novembra šestu godinu zaredom, ove godine ima za temu „Digitalne uspomene“. Cilj Francuske nedelje je promocija istorijskih, kulturnih i poslovnih veza između Francuske i Srbije, a period njenog održavanja vezuje se za široko popularan običaj u Francuskoj - doček mladog francuskog vina Novi Božole.
Francuska nedelja otvorena je sinoć svečanim dočekom Božolea na kojem je učestvovalo preko 350 zvanica, diplomata, direktora francuskih i srpskih preduzeća, poznatih privrednika i javnih ličnosti. Ispred Ambasade Francuske, goste je pozdravio Ambasador Francuske u Srbiji, gospodin Frederik Mondoloni (Frédéric Mondoloni), koji je pohvalio rad Francusko-srpske privredne komore i izjavio da su poslovne zajednice motor francusko-srpskih odnosa. Zvanicama se obratio i predsednik Francusko-srpske privredne komore Dragoljub Damljanović Damljanović najavivši program Francuske nedelje. On je istakao je da je ova godina bila jedna od najaktivnijih godina za komoru, i smatra da će predsednička poseta krajem decembra meseca, doprineti tome da će 2019.godina biti još bolja i dinamičnija. Dobrodošlicu i lep provod zvanicama je poželela i direktorka Francusko-srpske privredne komore Sanja Ivanić.
Novi Božole (Beaujolais nouveau) je mlado francusko vino koje se konzumira odmah nakon fermentisanja. Širom Francuske se trećeg četvrtka u novembru dočekuje Novi Božole u restoranima, kafićima, uz muziku i festivalsku atmosferu. Francusko-srpska privredna komora je unazad šest godina taj običaj prenela u Srbiju, proslavljajući ga sa partnerima i zvanicama Komore.
Pored dočeka mladog francuskog vina, za zvanice Komore je istom prilikom organizovan i mini vašar francuskih proizvoda, na kome su razna preduzeća na posebnim štandovima izložile svoje proizvode i organizovale promocije, aktivnosti i gostima uručile poklone.
I ove godine je Francusko-srpska privredna komora pripremila bogat i sadržajan program, kao što je Onlajn sajam zapošljavanja, na kojem učestvuje oko dvadeset kompanija. Sajam je namenjen svim osobama koje traže posao, a prevashodno onima univerzitetskog obrazovanja, sa znanjem stranih jezika. Posetioci ove onlajn platforme moći će iz udobnosti svog doma da posete virtuelne štandove kompanija učesnica, da apliciraju za slobodna radna mesta i četuju sa predstavnicima ljudskih resursa. Ove godine će sajam sadržati i ponudu praksi raznih kompanija.
U ponedeljak, 19. novembra, Francusko-srpska privredna komora priprema gastronomsku radionicu za članove i partnere Francusko-srpske privredne komore . Za ljubitelje francuske gastronomije i one koje žele da nauče nešto više o kulinarstvu na francuski način i otkriju neke od tajni majstora kuhinje poput ikre sa balzamiko sirćetom, hrskavi biskvit od sira ili temperiranje čokolade, ova radionica je savršena prilika.
(Promo - tekst / Foto:Promo)