Influenser je osoba koja na svom izabranom mediju govori o nekom proizvodu, radnji ili mestu ili ih podržava, a za to je i plaćena
Oni su mladi, lepi, talentovani, duhoviti, besplatno putuju po svetu i odsedaju u najboljim hotelima. Dizajneri im sami šalju svoju brendiranu garderobu moleći ih da je obuku, a isto rade i proizvođači najrazličitije robe, od tehnike do čajeva za mršavljenje i šminke.
Najbolji kozmetički saloni, restorani ili teretane za njih su džabe. Sve što treba da urade je da postave sliku na društvene mreže, a za to će dobiti i do 1.000 evra ili skoro tri prosečne plate u Srbiji. Dobro došli u svet influensera!
Popularniji od glumaca
Jednostavno rečeno, influenser (sam naziv potiče od reči „influence“, koja znači „uticaj“) osoba je koja na svom izabranom mediju govori o nekom proizvodu, radnji ili mestu ili ih podržava, a za to je i plaćena. Iako ovo zvuči kao izmišljen posao iz snova, zapravo je jedan od najtraženijih zanimanja današnjice.
Danas više ne morate biti poznati pevač, glumac ili sportista da biste bili popularni u širokim narodnim masama, bili nečiji idol ili da bi vaše snimke želeli da vide milioni. Ne morate imati prethodno izgrađeno ime da bi vas ljudi sledili. Dovoljne su vam društvene mreže, od kojih su najpopularnije platforme trenutno Jutjub i Instagram, na kojima će biti pregršt lepih fotografija, smešnih klipova ili saveta na najrazličitije teme, od mode i fitnesa do majčinstva i igranja igrica. Jedini uslov je veliki ili bar rastući broj pratilaca koji vam veruju.
Influensera ima na različitim društvenim mrežama, u zavisnosti od njihovih ambicija, publike i vrste proizvoda koju promovišu. Najviše ih trenutno ima na Instagramu, Tviteru, Jutjubu i na ličnim blogovima. Svaka od ovih mreža ima prednosti i mane, tako da privlače različite vrste korisnika.
Ljudi im veruju
IT stručnjak Vuk Ninić objašnjava da je činjenica da se današnja deca rađaju s tabletima i pametnim telefonima u rukama i da informacije kupe sa interneta, dok su starije generacije to činile sa klasične televizije i iz novina.
- Samim tim i idoli tinejdžera su se promenili i bazirani su na onom šta vide na internetu. To je svakodnevica današnje generacije i samo će se širiti, a digitalni marketing će samo rasti. Da uprostim, ako vidite Novaka Đokovića da napiše post na internetu da nešto treba da se kupi, velika većina ljudi bi to kupila naslepo zato što mu veruje. Da bi neko uopšte mogao da sugeriše nekom nešto, mora da ima neki renome i težinu... Opasnost je to što kod nekih neproverenih ljudi postoje mnogobrojne mogućnosti zloupotrebe, jer će zbog novca neko plasirati i neprovereni proizvod ili uslugu. Ljudi danas imaju averziju prema klasičnim reklamama i dok su pre deset godina plaćale direktne reklame, danas oglašivači plaćaju blogerima da kao usput provuku neki njihov proizvod kroz neki svoj klip - objašnjava Ninić.
Onlajn informisanje
Kupci više nemaju vremena da satima obilaze tržne centre ili prodavnice u potrazi za proizvodom koji će im možda, a možda i neće odgovarati. Postala je uobičajena stvar da potrošači traže onlajn informacije i iskustva o nekom proizvodu pre nego što ga kupe. Reklamiranje odavno nije priča o karakteristikama proizvoda, već priča o zadovoljstvu krajnjih korisnika. Influenseri tu igraju bitnu ulogu, jer će ljudi radije kupiti proizvod ako ga preporuči neka slavna ličnost, nego samo na osnovu obične reklame. Sve više proizvođača prepoznalo je moć influensera, naročito kod mlađe publike, i spremno je debelo to i da plati.
Kurir / Jelena Pronić
Foto: Shutterstock, Printscreen