Problem - Tu strahotu ne umanjuje činjenica da je boja periva. Dolaze i s pramenovima, srebrnim prelivima, veštačkim noktima. Stvaraju male snobove, kaže vaspitačica Ivana Stanisavljević
Devojčice i dečaci dolaze ofarbane kose u vrtiće. Sve više majki svoje male mezimice odvode kod manikira na nadogradnju veštačkih noktiju! Na sve to dolaze i čipkane, pa i mrežaste hulahopkice, ali i izgleda neizostavne štiklice za devojčice. Tako dolaze današnji mališani u srpske predškolske ustanove!
- Roditelji šminkeri su u konstantnom porastu. Sve to se manje tiče robnih marki, a sve više poremećenih odnosa, modela učenja i ubijanja detinjstva i onoga što ono sa sobom nosi, tj. stvaranje malih snobova još od ranog školskog uzrasta i sve ih je više u predškolskom periodu - upozorila je na svom sajtu Ivana Stanisavljević, diplomirani vaspitač predškolskih ustanova, koja radi s decom 15 godina, i dodala:
Teško odoleti
- Devojčice i dečaci dolaze u nemalom broju ofarbane kose u vrtić. Tu strahotu ne umanjuje činjenica da je boja periva. Dolaze i s pramenovima, srebrnim prelivima, dečjim veštačkim noktima, jer su lakirani nokti u predškolskom uzrastu već pase.
Stanisavljevićeva naglašava da druga deca koja sve to gledaju požele slično, a da samo najuporniji roditelji uspevaju da odole trendu.
Socijalni psiholog Vesna Tomić smatra da je to što rade pojedini roditelji van pameti, te da takvim ponašanjem kod dece ne razvijaju kulturu odevanja koja podrazumeva da se zna kada i gde se šta nosi.
Izuzetno štetno
- To je neverovatno! Pomodarstvom kiča i neukusa očigledno je zahvaćen i predškolski uzrast. To je vaspitno loše, vi ne negujete kulturu i ukus za odevanje, već pravite problem detetu kasnije, pa će se ono već razgolićivati i ići polugolo u školu - kaže Tomićeva za Kurir:
- To je korak u pogrešnom pravcu, taj kič i pomodarstvo su nešto što će imati svoju vrlo visoku cenu u kasnijim uzrastima i razvoj neadekvatnih vrednosti. To je štetno za razvoj ukusa deteta i predstavlja početak formiranja neodgovarajućih vrednosti jer će ono sutra juriti trendove, brendove i kojekakve gluposti.
Kurir / Mina Branković
Foto: Printscreen, Zorana Jevtić, Shutterstock