Nakon godinu dana od pokretanja savremene digitalne platforme GeoSrbija, Republika Srbija se, prema novom Globalnom indeksu transparentnosti u oblasti nekretnina za 2018, našla na prvom mestu u Evropi, a na petom u svetu po napredovanju u odnosu na 2016. godinu na listi koju objavljuje jedna od vodećih američkih kompanija u oblasti nekretnina Džons Leng LaSal (Jones Lang LaSalle).
Od ukupno sedam oblasti koje indeks meri, najbolje ocene Srbija je dobila u oblasti „proces transakcije“, koji podrazumeva informacije o nepokretnosti pre kupovine, proces kupoprodaje, profesionalne standarde i usluge koje se pružaju vlasniku, a potom i u kategoriji „regulatorni i pravni okvir“ koja se odnosi na regulativu o nepokretnosti, registrovanje nepokretnosti, eksproprijaciju zemljišta i kreditiranje.
Digitalnu platformu GeoSrbija, kao jednu od najboljih, koja u sebi nosi najveći broj setova podataka ovog tipa u Evropi, prepoznale su brojne međunarodne institucije, pre svih Ujedinjene nacije koje su uputile poziv RGZ-u da digitalnu platformu predstavi na prvom Kongresu geoprostornih informacija u Kini, poziv je stigao i od Svetske banke, a GeoSrbija je predstavljena na godišnjoj konferenciji u Vašingtonu, kao i na INSPIRE konferenciju koju su zajednički organizovale Belgija i Holandija.
- Platforma danas pruža oko 200 različitih georeferenciranih setova podataka građanima i stručnoj javnosti, ima više od 3 miliona zahteva mesečno, preko 300.000 poseta, oko 100.000 jedinstvenih posetilaca i ukupno 60.000 preuzimanja mobilne aplikacije - objašnjava Borko Drašković, direktor RGZ.
U pripremi i pružanju podataka koji se objavljuju na digitalnoj platformi GeoSrbija učestvuje 14 državnih institucija i javnih preduzeća, a značajan doprinos pružio je i veći broj lokalnih samouprava.
Digitalna platforma sadrži i katalog metapodata, koji najčešće koriste profesionalni korisnici, a njima se nudi 76 setova podataka.
Tokom prethodnih godinu dana, Geosrbija je omogućila da se značajno unapredi transparentnost u radu i poboljšaju poslovni procesi u javnom sektoru. Omogućeno je ažuriranje postojećih i kreiranje novih setova podataka, a privatni sektor je prepoznao mogućnost da iskoristi servise digitalne platforme GeoSrbija za osmišljavanje i razvoj komercijalnih proizvoda.
Poseban uspeh digitalne platforme je i u tome, da što su se u korišćenje podataka ovog servisa uključili i sami građani, kao pojedinci, koji su prepoznali mogućnost da koriste geoprostorne podatke za lične potrebe.
(Kurir.rs)