HAOS NA PRUŽNIM PRELAZIMA: Prošle godine neodgovorni vozači slomili 3.700 rampi

M.S.

BEOGRAD - Na pružnim prelazima širom Srbije u 2018. godini vozači drumskih vozila su slomili 3.700 rampi i materijalna šteta iznosila je oko 500 miliona dinara, saopštila je danas Infrastruktura železnice Srbije.

Prošle godine je bilo 3.700 slučajeva lomljenja branika i polubranika, koje su svojom neodgovornom i nepropisnom vožnjom oštetili vozači drumskih vozila, što je duplo više nego prethodnih godina.

Aleksandar Jovanović 
foto: Aleksandar Jovanović

Infrastruktura železnice Srbije je za 500 miliona dinara mogla automatskim rampama da obezbedi oko 25 putnih prelaza.

Poslednji slučaj dogodio se u Nišu, na putnom prelazu kod Palilulske rampe, 29. decembra, kada je autobus oštetio rampu.

Tada se autobus javnog gradskog prevoza na liniji 8, koji saobraća na relaciji Gabrovačka Reka - Pasi Poljana, našao u zoni putnog prelaza u trenutku kada su se rampe već spuštale.

Autobus je na taj način onemogućio da se rampe spuste i oštetio uređaj putnog prelaza, koji je pre toga funkcionisao i bio ispravan.

Zorana Jevtić/Ilustracija 
Ilustracijafoto: Zorana Jevtić/Ilustracija

Automatski putni prelaz na tom mestu usklađen je sa drumskom semaforskom signalizacijom, koja je takođe bila ispravna.

Autobus javnog gradskog prevoza u Nišu zadržao se u zoni zatvaranja putnog prelaza u trenutku njegovog uključenja, iako je imao dodatnih 15 sekundi vremena tokom zvučnog signala da se udalji iz te zone.

Stručne službe Infrastrukture železnice Srbije raspolažu informacijama i fotografijama i juče je Osnovnom javnom tužilaštvu u Nišu podneta krivična prijava protiv odgovornih za krivično delo ugrožavanje javnog saobraćaja.

Takvo ponašanje vozača autobusa u Nišu je začuđujuće i za svaku osudu, naročito ako se ima u vidu da se samo nekoliko dana pre toga dogodila teška saobraćajna nesreća u Donjem Međurovu.

M.S. 
foto: M.S.

Infrastruktura železnice Srbije apeluje na sve učesnike u saobraćaju da poštuju signalizaciju i da se pridržavaju propisa, jer je to jedini način da se očuva bezbednost saobraćaja.

Pored toga, popravka svakog od 3.700 branika i polubranika na putnim prelazima širom Srbije plaća se novcem građana Srbije, a osim što su ti dodatni troškovi izuzetno veliki, za popravku polomljenih rampi potrebno je desetak dana.

(Kurir.rs/Tanjug)