FAJNSA SAM UČIO TAJNAMA BALETA: Konstantin Kostjukov za Kurir o saradnji sa svetskom zvezdom, Putinu i stanju u Narodnom pozorištu

Nebojša Mandić

Konstantin Kostjukov, nekada najveća zvezda Narodnog pozorišta i dugogodišnji direktor Baleta, prihvatio se novog izazova i zaigraće rame uz rame Rejfom Fajnsom u novom film "Bela vrana", koji će premijeru imati na Festu.


U razgovoru za Kurir on otkriva kako je bilo raditi sa velikim glumcem, zašto se nije sreo s Putinom i kakvi su njegovi planovi do kraja sezone.


- Srećan sam što je Fajns odlučio da snimi film o Rudolfu Nurejevu, legendi i čoveku ispred svog vremena. "Bela vrana" će pomoći da se i u Srbiji još više ispromoviše baletska umetnost. On je čovek koji je naklonjen ruskoj kulturi i ne iznenađuje me što je odlučio i da tretira jednu takvu temu. Nurejev je rođen u veoma siromašnoj porodici, a postao je zvezda i kralj jedne umetnosti.


Da li u filmu igraju i drugi umetnici iz Srbije?
- Ima umetnika iz Francuske i Rusije, ali najviše iz Srbije. Naš ansambl igrao je članove ruske i francuske trupe. Više od trideset ljudi je dobilo uloge. Vrlo dobro su odradili svoj posao.

Nebojša Mandić 
foto: Nebojša Mandić


Kakva je vaša uloga?
- Igram upravnika pozorišta. Dobio sam malu ulogu koja je nastala spontano i gotovo da nemam teksta. Bio sam pre svega konsultant Rejfu Fajnsu, koji glumi pedagoga ruske akademije Aleksandra Puškina. Bila mu je potrebna moja pomoć. Učio sam ga baletu i stvarima koje on treba da pokazuje svojim učenicima. Naučio sam ga tajnama baleta i on sad može da bude baletski pedagog (smeh).


Da li ste pogledali film?
- Nisam stigao i gledaću ga na Festu.

Privatna Arhiva 
foto: Privatna Arhiva


Kako ste se snašli kao glumac?
- Imao sam već iskustvo u glumi kod Jagoša Markovića. I Bjelogrlić mi je dao ulogu u "Senkama nad Balkanom". Gluma ima neke svoje druge zakone, ali je slična baletu.


Kada ćemo gledati novo "Labudovo jezero" u Narodnom pozorištu?
- Očekujemo polovinom maja. Biće to peta verzija ovog baleta i nadam se da će biti uspešan kao i ranije postavke. Moja režija i koreografija ostaće verni klasici. Narodno pozorište mora da čuva klasiku, a mi nemamo drugu trupu koja bi to činila.

Zorana Jevtić 
foto: Zorana Jevtić


Kostime radi Renato Balestra?
- Balestra je već radio "Pepeljugu". U baletu je najvažnija estetika. Drago mi je što je Balestra pristao da radi kostime i dekor. Podelu još pravim.


Putin je bio u Srbiji, a niste se sreli. Zašto je njegova poseta važna?
- Bio sam tog dana u Ukrajini. Putin je neko ko voli balet. Rusi i Srbi imaju neke zajedničke korene i bilo bi nepristojno da rasturimo to prijateljstvo. Ne bi trebalo to da rušimo. Bez Rusa mi ne bismo pobedili u mnogim ratovima. Mora da se nastavi ta tradicija.

Ana Paunković 
foto: Ana Paunković


Nova upravnica Ivana Vujić odmah je zaposlila petoro solista.
- Najviše mi je u tome pomogla Ana Ilić, koja radi u kabinetu Ane Brnabić. Balet bez mladih ne može da postoji. Samo mladi to mogu da rade. Nadam se da ćemo rešiti i druge probleme baletske umetnosti.

Igrate i dalje po Srbiji. Hoćemo li vas videti ponovo i u Narodnom pozorištu?
- Opraštam se od baleta. Do kraja godine napraviću svoj oproštajni koncert. Trudiću se da obiđem čak i najmanje gradove u Srbiji.

Kurir/ LJUBOMIR RADANOV, foto NEBOJŠA MANDIĆ