Jača nego ranije!
Niko se nije bunio jer je „Opel“ imao tajnu lokaciju za svetsku premijeru nove „astre OPC“. Došli smo na napušteni aerodrom NATO, stotinak kilometara od Frankfurta. „Fotografisanje je zabranjeno“, odmah upozoravaju. Nema, doduše, ovde ništa specijalno za slikanje. Jedino što bi možda zanimalo tajne agente su hangari koji zalaze u brdo...
Slučajno ili namerno, upravo kod tih hangara vozi se trećom brzinom, punim gasom.
Nema tu manevra za osmatranje. Pogotovo jer pod haubom imamo čak 280 konjskih snaga. Sve je praćeno dubokim zvukom koji proizvodi snaga agregata. Međutim, ova vojska je veoma disciplinovana. „Opelovi“ inženjeri ukrotili su samovolju obrtnog momenta. Iako je pogon na prednjoj osovini, deluje čudnovato to što su potpuno uspeli da ponište čuveni „torkju stiring“ efekat, koji vuče automobil u stranu.
U automobil smo seli nešto ranije i izašli na pistu, i to avionsku. Uz glasnu simfoniju cilindara vozimo iza legendarnog automobilskog asa Joakima Vinkelhoka, koji sad radi u OPC odeljenju. Pratili smo ga u stopu prvih nekoliko krivina, ali onda je on „ubacio u drugu“.
„Astra OPC“ je nemački tvrdo podešena, a isto važi i za komande. S druge strane, jačina serva je idealna i upravljač, isečen s donje strane, odlično leži. Ubrzava progresivno - kad prođe tačno čest sekundi, juri 100 na sat! ESP nije moguće potpuno isključiti. Šasija „hiper strut“ neverovatno dobro drži prednji kraj u krivinama. Stabilnost je besprekorna.
Međutim, dolazimo do druge poente. Ovo može da bude monotono jer su proklizavanje i driftovanje gotovo nemogući manevri u „astri OPC“.
Ipak, bezbednost, snaga i dizajn osvajaće kupce. Nova „astra OPC“ biće biser „Opel performans centra“.
Skulptura
Statika je možda najjača karika. „Astra“ poručuje da je jedno od najlepših vozila današnjice. Izgleda dugačko zbog krovnog spojlera ili krila, zavisno od opreme.
Dvadesetak vozila parkiranih kod (bivšeg) kontrolnog avio-tornja kreiralo je spektakularan vizuelni doživljaj. Ništa manje atraktivan nije ni enterijer.. Sve je odlično, ali zameramo što nema više oznaka OPC u kabini.
Rekordnih 140 ks po litru
Četvorocilindrični 2.0 turbo sa 280 KS nudi za 25 odsto veći obrtni momenat od prethodne „astre OPC“ i čak 40 KS više. Rezultat je 140 KS po litru, što je najveća snaga po litru od svih „Opelovih“ benzinaca. Potrošnja je, ipak, smanjena za 12 odsto, odnosno 8,1 litar.
OPC trening
Ekskluzivne OPC obuke (za sve vozače) nude se od 2006. godine. Sve se održava u tajanstvenom „Opelovom“ razvojnom test-centru u Dudenhofenu. Učesnici, pod budnim okom Joakima Vinkelhoka, uče od profesionalnog tima instruktora.
Program stabilnosti
Nekoliko odlučujućih elemenata koji poboljšavaju voznu dinamiku su podupirači visokih performansi na prednjem vešanju, mehatronički „fkeks-rajd“ sistem (promena čvrstine vešanja), mehanički multiplejt diferencijal sa ograničenim proklizavanjem na prednjoj osovini. Ovaj diferencijal, koji sadrži nekoliko diskova kvačila, pomaže u smanjenju proklizavanja točkova u slučaju veoma velikih bočnih sila prilikom ubrzavanja ili pri promenama na površini puta. Ovaj sistem je idealan i za avanture na trkačkim stazama.